21:32 / 02.09.2018.

Autor: HRT

Puni optimizma u novu školsku godinu!

-

-

Foto: - / -

U Temi dana razgovarali smo s Josipom Jukićem, ravnateljem Osnovne škole Mladost iz Osijeka i Ilijom Barišićem, profesorom hrvatskog jezika iz III. gimnazije.
U prvom razredu više se neće učiti pisana slova, već u drugom, prvašići će razvijati vještine javnog nastupa, suočavanja s tremom i aktivnog slušanja. U petom razredu učenici će skladati u digitalnom glazbenom laboratoriju i na satu tehničkog izrađivati igračke.

Srednjoškolci će u prvom razredu engleski učiti na virtualnom izletu na Koraljnom grebenu u Australiji. Matematički zadaci vježbat će se na izračunima kućnog budžeta. Dio je to programa Škola za život koji od sutra čeka oko 8500 učenika i oko 2000 nastavnika u 74 škole.

U Temi dana razgovarali smo s Josipom Jukićem, ravnateljem Osnovne škole Mladost iz Osijeka i Ilijom Barišićem, profesorom hrvatskog jezika iz
III. gimnazije.

Usprkos svim problemima i nedoumicama, optimistični su i uvjereni da će Škola za život udahnuti novi život našem obrazovnom sustavu te da će djeca iz nje izići spremniji za izazove koji ih očekuju.

Profesor Jukić je naglasio da učenike očekuje puno velikih promjena koje ne znače da će učenici manje učiti ili nastavnici manje raditi. Drugačijim pristupom doći će se do niza rješenja koji će oplemeniti nastavu. Drugačiji je način realizacije nastavnih sati, drugačiji pristup... Eksperti koji su radili u stvaranju kurikularne reforme pripremili su sva materijale za cijeli sljedeći nastavni tjedan kako bi nastava krenula bez poteškoća, istaknuo je Jukić.

Profesor Barišić govorio je o promjenama koje čekaju učenike u prvim razredima gimnazija u hrvatskom jeziku. S jedne strane puno toga se mijenja, a s druge strane ne toliko koliko se nastoji prikazati u medijima. Mi smo i prije koristili digitalne alate i neke tzv. napredne metode rada, nismo inzistirali samo da učenici "bubaju", i prije je bila "škola za život". A, s druge strane, stari plan i program su nas ograničavali u provođenju nastavnog procesa kako smo mi to htjeli. Sad imamo veću mogućnost da recimo usmjerimo nastavu jezika prema funkcionalnoj pismenosti, a ne toliko prema teoriji; da iz književnosti više poradimo na tome da djeca razviju čitateljske navike, a ne da je sve samo neko književnopovijesno učenje činjenica, pojasnio je Barišić.

Jukić je rekao kako su roditelji spremni i željni prihvatiti novi sustav obrazovanja. Kao ravnatelju mu je posebno drago jer se naglasak stavlja na digitalnu pismenost. Kao što nije sve u životu savršeno, nije ni u ovoj reformi, no želimo krenuti, istaknuo je.

Barišić se pridružio kritikama na edukaciju nastavnika, prvenstveno jer smatra da je trebala biti temeljitija. Zamjera i brzinu kojom je provedena. Ubrzavanje je posljedica politikanskog odnosa prema obrazovanju na što smo se mi u prosvjeti već više, manje navikli. Ne znam može li biti drugačije, ali stvari se previše ubrzavaju. Tu smo gdje jesmo, idemo dalje... Očekujem pozitivne stvari, očekujem da ćemo iznaći sustav koji će davati bolje mogućnosti djeci da se obrazuju, da više vole školu, da su manje opterećeni nekim banalnim podacima te da će biti motiviraniji, zaključio je Barišić.

I Jukić očekuje da će iz ovog novog sustava izići sretni i ispunjeni učenici spremni za sve izazove koji ih očekuju u 21. stoljeću kako bi naše društvo krenulo naprijed i kako bi svi zajedno unaprijedili našu Hrvatsku.
-

-

Foto: - / -

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!