22:51 / 24.10.2021.

Autor: Ivana Nežić/Dnevnik/HRT/IMS/V.G.

Puni profil Istarskog ipsilona i nova naplata: Što stoji iza visoke cijene?

Tunel Učka

Tunel Učka

Foto: Dnevnik / HRT

Novi, puni profil Istarskog ipsilona - nova naplata, prihvatljiva isključivo pojedinim turistima. Domaćima koji nemaju ENC uređaj te prijevoznicima naplata nove dionice i tunelarine jednostavno je preskupa! Istražili smo što stoji iza, prema mišljenju mnogih, visoke cijene.


Ušli smo na naplatnoj kućici tunel Učka. Vozit ćemo se 90-ak kilometara do Pule. I platiti 75 kuna, koliko iznosi puna cijena. Za dionicu Rijeka - Zagreb Lučko, dugu 157 km, dakle 70 kilometara dužu, izdvojili bismo pak 70 kuna.

Srećom, imamo ENC uređaj, pa je cijena 45,76 kuna. Takvih je vozača gotovo 80% i jedino se to isplati.

- Imamo ENC i koristimo taj popust koji imamo, kaže jedan vozač.

- Dosta je skuplje nego Hrvatske ceste i dosta ljudi se žali na to, ne znam zašto imaju takve cijene, dodaje drugi vozač.

S preskupom cestarinom ne mogu se pomiriti ni oni kojima cesta donosi kruh. Buzetski prijevoznik kaže da je Istarski ipsilon skuplji od mnogih europskih autocesta.

- Cijena po kilometru u Italiji je oko 1,25 kn, u Austriji i Njemačkoj oko 1,35 kn po km, Pula-Učka za 4. kategoriju s 30% popusta iznosi 3,15 po km, rekao je Valter Majer, prijevoznik.

Tvrde da su poput otoka jer osim tunela, nema drugog prolaza. Po uzoru na ostale dijelove Hrvatske žele da im se osigura besplatan prolazak.

- Znamo jako dobro što se dogodilo sad pred malo na Krku, da su ukinuli naplatu mostarine, kazao je Majer.

Za buzetskog gradonačelnika Damira Kajina rješenje postoji, no neće se realizirati tako skoro.

- Mi bi voljeli kada bi država mogla izaći u susret i putem vinjeta jednostavno regulirati ta pitanja, kaže Kajin.

Iz Bina-Istre kažu da su investicije velike. Ipsilonom prometuju većinom turisti, a za domaće stanovništvo, kažu, postoje posebne tarife.

- Bez cestarine ne može se dovršiti autocesta, odnosno graditi ovakav projekt. Na nekim projetkima država participira kroz trošarine, pazimo da usklađujemo što bolje cijene, kazao je Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre.

Zbog manjka vozila za tu se autocestu izdvaja i iz proračuna. Iz Ministarstva kažu da su cijene nepromijenjene te da neće rasti.

„Upravo je u ovom razdoblju izražene inflacije Ministarstvo odlučilo ne primijeniti uobičajenu praksu povećanja cijena cestarina za vrijednost inflacije na cijelom Istarskom ipsilonu, što znači da cijene cestarine u 2022. ostaju nepromijenjene. Također smo kao dodatnu mjeru pomoći gostpodarstvu uslijed utjecaja COVID-a u dogovoru s Bina-Istrom na novootvorenim dionicama osigurali dodatno povećanje popusta s 30% na 40% i produljenje trajanja pretplate za dodatna 3 mjeseca, priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Gradi se druga cijev tunela i zaobilaznica do Rijeke, a putnici se opet boje poskupljenja!

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!