Petero djece koja su u petak stradala u prometu na bjelovarskom području još je u bolnicama. 15-godišnja djevojčica koja je pala s električnog romobila i vozila se bez kacige, operirana je u KBC-u Zagreb i njezino je stanje stabilno. Od troje djece koja su ozlijeđena u prevrtanju kvada jedna je djevojčica kritično. Nesreće su otvorile mnogo pitanja - od odgovornosti roditelja do sve većih opasnosti koje djeci prijete u prometu.
Ima nade za oporavak djevojčice i dječaka koji su teško stradali sletjevši quadom u jarak u Bulincu. Nažalost, njihova je prijateljica u veoma teškom stanju.
- I dalje se i nakon neurokirurške intervencije bori za život. Ona je i dalje pod nadzorom neurokirurga iz Zagreba. To su teške kraniocerebralne ozljede, znači dominiraju ozljede lica, glave i mozga, izjavio je danas Damir Koprek, dežurni kirurg, Opća bolnica "Dr. Anđelko Višić", Bjelovar.
Da su imali kacige, situacija bi vjerojatno bila mnogo povoljnija. Ali, po zakonu, kaciga nije potrebna kada se quadovi registriraju kao traktori, i to je jeftinije. Iako se pokazalo da su neučinkoviti u poljoprivredi.
- Quad je izuzetno opasno vozilo, pogotovo za djecu. Što djeca znaju što je quad. Nekoliko stotina kilograma, on nema servo kao osobni automobil, s njim je jako teško upravljati, treba fizička snaga, a djeca tu fizičku snagu nemaju. Naravno, djeca nisu kriva, krivi smo mi odrasli što ih nismo obrazovali, istaknuo je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila.
Teški invaliditet ili gubitak mladog života najteža su kazna za odrasle koji su dopustili djeci opasnu vožnju. K tomu, ako se utvrdi kaznena odgovornost, protiv roditelja ili skrbnika podnosi se kaznena prijava zbog povrede djetetovih prava. Propisana je kazna zatvora od jedne do tri godine. Policija najavljuje i pojačane preventivne i represivne aktivnosti.
- Kad se dogodi ovakva tragedija, onda mi moramo, nažalost, ići represivno s puno više i kontrole i kažnjavanja, izjavila je Maja Barbir Grubić, glasnogovornica PU bjelovarsko-bilogorske.
Prebrza vožnja električnih romobila i bicikala sve više uzima danak, potvrdio je i posljednji slučaj stradale djevojčice u Bjelovaru. Po zakonu bi trebali biti limitirani na 25 kilometara na sat.
- Pogotovo romobili se voze po cesti 50 km na sat u koloni bez registarske pločice. Romobilistu je jako teško vidjeti jer on je jedna okomita silueta koju vozač automobila jako teško vidi, pogotovo u kontra svjetlu i jako slabim uvjetima osvjetljenja, ali nažalost, to je još uvijek neka siva zona, naglasio je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila.
Sive zone, prebrza vožnja, lakomislenost i neodgovornost. Nužno je djelovati odmah, mijenjati i postrožiti zakone, educirati. Sve više nesreća dovoljan su alarm.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!