14:31 / 16.01.2018.

Autor: HRT

Radovi nisu ni počeli, a Pelješki most već uzburkava strasti

-

-

Foto: - / -

'Mostovac' Nikola Grmoja izrazio je nadu da ta informacija zastupnika Ivana Lovrinovića (Promijenimo Hrvatsku) nije točna.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da nema nikakvih uvjeta Europske komisije za gradnju Pelješkog mosta i da nema nikakvih zapreka da se on gradi. Potvrdili su to i iz Europske komisije nakon tvrdnji saborskog zastupnika Ivana Lovrinovića da EK uvjetuje financiranje toga projetka rješavanjem graničnih pitanja s BiH. 

U izjavi novinarima ministar Oleg Butković je kazao da projekt Pelješkog mosta ide dalje te da je komunikacija s Europskom komisijom stalna, a pogotovo je takva bila u onoj prvoj fazi odobravanja sufinanciranja tog projekta, koja je rezultirala i pozitivnom odlukom EK u lipnju 2017. da se u 85-postotnom iznosu sufinacnira taj projekt. Što se tiče ovih nekih današnjih izjava, ja moram reći da Lovrinović zaista nije dovoljno upućen ili ne zna da je Europska komisija odobrila Hrvatskoj financiranje od 357 milijuna eura projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, koji ide u četiri faze, rekao je, među ostalim, Butković, reagirajući na istup saborskog zastupnika Ivana Lovrinovića u vezi s Pelješkim mostom. Podsjetio je da je ovih dana donesena odluka o odabiru izvođača radova, a danas su u Hrvatskim cestama otvorene ponude i za natječaj za nadzor radova na Pelješkom mostu. 



Na temelju ozbiljnih informacija iz samog vrha Vlade, izražavam zabrinutost za realizaciju Pelješkog mosta, jer prema našim saznanjima EK pisanim putem zahtijeva rješavanje granice na moru između Hrvatske i BiH prije realizacije gradnje, rekao je Ivan Lovrinović na izvanrednoj konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru te zatražio da se o svemu očituje premijer Andrej Plenković.



Bačić: Ne vidim objektivne razloge koji bi osporavali gradnju mosta

Predsjednik Kluba HDZ-a Branko Bačić izjavio je kako nema saznanja da Europska komisija (EK) traži da se prije gradnje Pelješkog mosta riješi granica na moru između Hrvatske i BiH te da ne vidi argumente za to, a 'mostovac' Nikola Grmoja izrazio je nadu da ta informacija zastupnika Ivana Lovrinovića (Promijenimo Hrvatsku) nije točna. To mi je prva informacija. Sinoć sam bio s ministrom (prometa), premijerom, imali smo sjednicu Predsjedništva HDZ-a, takvih informacija, odnosno saznanja nemam niti vidim koji bi to bio argument, rekao je Bačić novinarima u Hrvatskom saboru upitan za Lovrinovićevu izjavu.



Nije moguće vezivati neriješenu, neutvrđenu granicu između dviju država izgradnjom kapitalnog objekta koji je neprijeporno na području Hrvatske. Lokacija Pelješkog mosta, neovisno o budućoj granici u Malostonskom zaljevu, je na području Hrvatske i doista ne vidim koji bi objektivni, stručni razlozi osporavali izgradnju mosta, poručio je Bačić. Tumači kako je u bilo kojem određenju granice u Malostonskom zaljevu, čak i u najnepovoljnijem za Hrvatsku, lokacija mosta još je 500 metara u prostoru Neretvanskog kanala, odnosno prostoru koju čini hrvatske unutarnje morske vode. Podsjeća da je u Sarajevu 2006. potpisana bilješka s ekspertnom skupinom BiH, da su utvrđeni glavni elementi mosta (širina plovnog puta od 200 metara i visina mosta iznad površine od 55 metara), kojima se osigurava 'neškodljiv' prolaz brodovima koji uplovljavaju u Neum i isplovljavaju iz njega.

Nema otvorenih pravnih pitanja za realizaciju Pelješkog mosta

Grmoja: Svi su dosad bili uvjereni da je gradnja mosta gotova stvar

Politički tajnik Mosta Nikola Grmoja nada se da Lovrinovićeve tvrdnje nisu točne. Nadam se da ovo što je iznio zastupnik Lovrinović nije točno. Znamo koliko se taj Pelješki most obećava, koliko je puta polagan kamen temeljac, kao i koliko je puta u ljudima buđena nada da će se taj most izgraditi. Mislim da su do sada svi bili uvjereni kako je to gotova stvar i stoga se nadam se da ovo što je kolega Lovrinović iznio nije točno, rekao je Grmoja novinarima u Saboru.



Projekt ide dalje. Nakon što je za izvođenje radova odabran kineski konzorcij, danas su otvorene i 3 ponude za nadzor radova. Gradnju mosta koji bi napokon trebao povezati Hrvatsku Europska unija sufinancira s 85% novca.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!