Iz riječkog Autotroleja potvrdili su u četvrtak da će se zbog nedostatka vozača autobusa u javnom gradskom i prigradskom prijevozu od 5. lipnja, ranije od uobičajenog, primjenjivati ljetni vozni red s manje polazaka autobusa, a razmišlja se i o zapošljavanju stranih radnika.
Unatoč svemu što poduzimamo, vozača nam i dalje manjka te u ovom trenutku intenzivno razmišljamo o zapošljavanju stranaca preko agencije za zapošljavanje radnika, naveli su iz Autotroleja.
U vezi ranijeg ljetnog voznog reda, koji se inače uvodi nakon završetka nastave u školama, Autotrolej ističe kako će se stupanjem na snagu ljetnog voznog reda, s manjim brojem polazaka na gradskim linijama, omogućiti normalno realiziranje voznog reda.
Ponajprije je riječ o izmjenama voznih redova na linijama 2, 5, 6, 7 i 7a.
Ističu da 33 vozača koristi stari godišnji odmor, a 25 ih je na bolovanju pa se zadnjih dana događalo da na nekim linijama autobusi nisu mogli polaziti.
U Autotroleju, kažu, imaju 262 vozača, a unatoč mjerama koje poduzimaju nema ih dovoljno. Financiraju osposobljavanje nezaposlenih vozača i prekvalifikaciju nezaposlenih radnika za upravljanje autobusima, tako su do sada osposobili sedam vozača.
Osim toga, podsjećaju da je novim kolektivnim ugovorom osigurano povećanje plaća vozača jer su Uprava i reprezentativni sindikati Autotroleja dogovorili da se ukupna godišnja svota za plaće poveća za 1,05 milijuna eura.
Plaće su najviše povećane vozačima
- To povećanje uključuje povećanje osnovne bruto plaće svim radnicima, osim onima na rukovodećim pozicijama, a provedeno je ovisno o visini plaće i deficitarnosti radnog mjesta, pri čemu su najviše povećane plaće vozačima, kao najdeficitarnijem kadru, govore.
Gradonačelnik
Marko Filipović govori da je na jučerašnjoj Skupštini Autotroleja, koju čine predstavnici Grada Rijeke i okolnih gradova i općina, direktor Autotroleja izvijestio da je zbog nedostatka vozača prisiljen korigirati vozni red i smanjiti broj polazaka kao tijekom ljetnih mjeseci.
I on je spomenuo podatke o godišnjim odmorima vozača i bolovanjima, ističući da problem nedostatka vozača nije od jučer i nije specifičan samo za Rijeku i Autotrolej jer se s tim problemom susreću brojni prijevoznici.
Očito je potrebno i svojevrsno osvježenje obrazovnog sustava, kako bi se obrazovalo više kadrova osposobljenih za upravljanje autobusima, naglasio je.
U vezi eventualnog zapošljavanja stranih vozača, Filipović ističe da vozač gradskog autobusa mora poznavati lokalne prilike i mjesta koja povezuje, kao i jezik. Vidjet ćemo, kaže, je li zapošljavanje stranih vozača rješenje za Autotrolej.
Na pitanje ima li problema s nedostatkom radnika i u ostalim gradskim komunalnim društvima, Filipović je ustvrdio kako je tamo situacija pod kontrolom.