Potpisom aneksa kolektivnog ugovora svim zaposlenicima Komunalnog društva Autotrolej Rijeka povećana je osnovica plaće za 15 posto, te druga materijalna prava. Time vozači Autotroleja s prosječno 1600 euro neto plaće postaju najplaćeniji vozači u javnom prijevozu. No, zbog kroničnog manjka vozača i dalje dnevno izostaje i po 150 polazaka autobusa.
Plaće vozača su porasle, no čekanja na autobuse nisu se smanjila, dapače, u jutarnjim satima još nekako, s odmakom dana - situacija je sve gora:
Brojni građani nezadovoljni su ovim stanjem te govore kako autobuse dnevno čekaju po jedan ili čak dva sata.
- Nakon škole najčešće čekam oko sat vremena autobuse, a prije sam ih znao čekati 15-20 minuta, i ti autobusi kada dođu su prepuni, jedva sam ušao jučer, rekao je građanin.
Kolaps riječkoga javnog prijevoza već je dugo tema, no ponovno kulminira proteklih 15-ak dana korištenjem starih godišnjih odmora i bolovanja, čime se nedovoljan broj od 242 vozača smanjio za još 60-ak. Rezultat - već reduciran vozni red, dodatno se smanjuje.
- Autotrolej ponovno uvodi nove vozne redove na prigradskim linijama koji su reducirani i koji će biti na snazi s manjim brojem vožnji, dok ćemo za gradske linije za razliku od onog što smo radili do sad, objavljivati polaske koji prometuju prema situaciji s kojom raspolažemo, znači s brojem vozača, rekla je Kristina Prijić, glasnogovornica Autotroleja.
Povećanje plaća vozača tek je vatrogasna mjera kojom se sprječavaju daljnji otkazi. Za nove kadrove kojih nema ni na Zavodu za zapošljavanje - trebat će vremena
- Prosječna plaća vozača Autotroleja iznosi 1607 eura čime smo najplaćeniji vozači autobusa u Hrvatskoj u odnosu na ZET, Promet Split, Liburniju Zadar, Pula promet, izjavio je Mateo Mavrić, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotroleja.
- Ne očekujem odmah preko noći da će vozači doći, nego kroz nekih par mjeseci dok se to malo pročuje i dok privatnim prijevoznicima prođe ljetna sezona turistička, gdje oni ipak imaju malo veća primanja, rekao je.
Prekvalifikacijama na račun tvrtke dosad je dobiveno tek 10-ak vozača, dok 20-ak stranih već dugo čeka na vize i radne dozvole, i ne zna se kada će stići. Baš kao ni sve rjeđi i rjeđi autobusi.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!