Vozila su stara, prosjek je 12,3 godine, i prešla su gotovo milijun kilometara, izjavila je Kristina Prljić, glasnogovornica Autotroleja.
Riječki Autotrolej više ne može pronaći dovoljan broj vozača autobusa pa je već promijenjen vozni red i smanjen broj polazaka na gradskim linijama. Od jučer se mijenja i prigradski vozni red.
Novi vozni red stupio je na snagu, prorijeđeni su polasci autobusa, neke linije su spojene, ali zadržan je onaj frekventni dio polazaka kada svi odlaze na posao, u školu i vraćaju se kućama. Sve se to događa zbog nedostatka vozača.
Budući da su linije spojene, potrebno je više vremena kako bi se obišao cijeli prigradski dio i došlo do samog središta grada pa se ljudi opravdano bune na društvenim mrežama.
- Vozni redovi su dogovoreni s jedinicama lokalne samouprave koje i sudjeluju u subvencioniranju komunalnog društva. Otvoreni smo za razgovor, vidjet ćemo kako će novi vozni red funkcionirati. Ako postoji potreba, neki se polasci mogu promijeniti, no ne mogu se vratiti svi polasci jer vozača nema - objasnila je Kristina Prljić, glasnogovornica Autotroleja.
- U ovom trenutku minimalno nam treba 30 vozača uz 313 postojećih kako bismo funkcionirali normalno. Otvaranje tržišta je razlog zbog kojeg nedostaje vozača, ljudi odlaze izvan granica Hrvatske u potrazi za boljim uvjetima i boljim poslom i mi ne možemo parirati nekim europskim državama i njihovu standardu - rekla je.
Kako bi stimulirali vozače, iz Autotroleja naglašavaju da su potpisali aneks Kolektivnog ugovora za vozače kojima je sada povećan stimulativni dio plaće, zaposleni su i umirovljenici koji mogu raditi na pola radnog vremena. Uskoro počinje školovanje, odnosno prekvalifikacija vozača, ima zainteresiranih i nadaju se da će bar malo nadomjestiti dio vozača koji im nedostaje.
- Vozila su stara, prosjek je 12,3 godine, i prešla su gotovo milijun kilometara, dobra vijest je što u ovoj godini stižu 22 nova vozila, a u idućoj 32, tako da ćemo obnoviti park s ukupno 54 vozila, čime će starost voznog parka biti spuštena na prosjek oko 6 godina. Sve će to barem djelomično ublažiti neugodnosti koje su naši korisnici imali - naglasila je Prljić.
Što se tiče cijena, Autotrolej već deset godina nije podizao cijene karata unatoč činjenici da su rasle i cijene naftnih derivata i rezervnih dijelova. No, o povećanju cijena, kažu, trenutačno ne razmišljaju.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!