Nakon konačne odluke struke da se izgorjeli neboder Vjesnika hitno mora ukloniti, pojavio se drugi izazov. Hoće li se pristupiti miniranju statički narušene zgrade ili postupnom uklanjanju dijelova izgorjelog objekta koje bi mjesecima potrajalo?
26.11.2025.
09:43
Autor: V.K./Studio 4/HRT
Nakon konačne odluke struke da se izgorjeli neboder Vjesnika hitno mora ukloniti, pojavio se drugi izazov. Hoće li se pristupiti miniranju statički narušene zgrade ili postupnom uklanjanju dijelova izgorjelog objekta koje bi mjesecima potrajalo?
Uz sve to promet u blizini zgrade Vjesnika je gorući problem za građane Zagreba koji su zbog gužvi i svakodnevnih čepova na rubu strpljenja.
Mario Dobrilović s Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta u Zagrebu u emisiji "Studio 4" komentirao je metodu rušenja miniranjem.
- Jedna je urušavanje u tlocrt, a druga je rotacija objekta na jednu stranu. Koja će se metoda primijeniti, ovisi o raspoloživom prostoru, visini i razvedenosti zgrade i okolnim uvjetima. Idemo prema varijanti rušenja u stranu, odnosno prevrtanja objekta na zapadnu stranu prema Savskoj cesti, rekao je.
Dodaje kako se tehnologija sastoji u tome da se u statički nosivim elementima objekta na određenim lokacijama rade male bušotine u koje se postavljaju manji naboji, a koji se detoniraju u određenom vremenskom milisekundnom slijedu.
- Kombinacijom prostornog i vremenskog rasporeda usmjeravamo objekt da padne, posredstvom gravitacije, tamo gdje mi to želimo, istaknuo je.
Željko Marušić, prometni stručnjak, rekao je da su intervencije u prometu koje je pokrenuo Grad dobrodošle i u dobrom smjeru, no, kako kaže, ova situacija je loše stanje u prometu dodatno pogoršala.
- Zagreb je prometno potkapacitiran i ovo se dogodilo na kritičnoj lokaciji, rekao je.
Dobrilović je naglasio kako će se minirati samo nosivi elementi zgrade. Riječ je o eksplozivu koji je disperziran po donjim etažama zgrade. Svaki element koji se minira, zaštićuje se od razbacivanja djelića betona višestrukom zaštitom.
- Druga su zaštita zaštitne barijere i zaštitne posteljice u smislu ublažavanja vibracija zbog pada. Treća su zaštita zavjese na skelama koje sprečavaju prašinu i dodatno onemogućavaju razbacivanje. Što se tiče podvožnjaka, na njega neće biti utjecaja jer neboder se ruši na zapad prema Savskoj cesti, naglasio je.
Dodaje da, što se tiče ostalih zgrada, postoji mogućnost seizmičkog utjecaja, no ovakvim metodama sve se može zaštititi.
Marušić je još jednom naglasio kako je promet u Zagrebu kritično potkapacitiran zato što imamo premalo mostova, prugu kroz grad koja je denivelirana, poveznica istok-zapad, sjever-jug je loše kapacitirana, ali i javni promet koji je nedostatan.
- Moramo početi rješavati globalnu strategiju grada. Mi smo u situaciji u kojoj nam trebaju interventne mjere. Smatram da bi gradska vlast trebala forsirati rad od kuće kako bi se rasteretio promet, istaknuo je.
Dobrilović je rekao kako zatvaranje prometa na Savskoj cesti ne bi trebalo dulje trajati.
Marušić je kazao da kada nastane zagušenje cestovnog prometa u gradu, dolazi do zagušenja autobusnog i tramvajskog prometa i to je spirala negativnosti koja se treba početi rješavati.
- Nacionalni prioritet bi trebao biti da Zagreb dobije funkcionalan promet i trebalo bi početi graditi metro koji bi bio rješenje, ali i povećati broj mostova, naglasio je.
Cijelo gostovanje pogledajte u nastavku:
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora