07:00 / 11.03.2021.

Autor: Hina/HRT

Rasprava o majmunima i potrošačkim pravima

Rasprava o majmunima u Saboru

Rasprava o majmunima u Saboru

Foto: HTV / HRT

U Saboru se živahno raspravljalo o Nacionalnom programu zaštite potrošača do 2024. godine. Naglasak je na usklađivanju domaćeg zakonodavstva s promjenama koje je izazvala pandemija, ponajprije na području sve jače internetske trgovine. Za trgovce Vlada planira uvesti stroža pravila, koja uključuju proširenje tzv. crne liste, odnosno onih koji pribjegavaju nepoštenoj poslovnoj praksi.


Oporba u pomake ne vjeruje i poručuje: Da su vlasti važni hrvatski potrošači, ne bismo u zaštiti njihovih prava već godinama držali posljednje mjesto u Europskoj uniji.

- Prvo treba reći istinu. Istina je da su Hrvati najveći majmuni u Eropskoj uniji. Zdravo seljački, Hrvati su najveći luzeri u EU kad govorimo o potrošačkim pravima, poručila je Mostova Marija Selak Raspudić.

Marija Grba Buljević zatražila je od predsjedavajućeg da Selak Raspudić dodijeli opomenu "Obzirom da smo svi ovdje Hrvati i hrvatski zastupnici, čime je uvrijedila ne samo saborske zastupnike, nego i sve ostale". Selak Raspudić je potom je odgovorila da nije probelm što su Hrvati najveći majmuni "Nego što ste ih vi učinili majmunima", čime je zaradila opomenu.

- Mislim da je puno važnije, puno groznije spoznati da živiš u državi u kojoj vlast 30 godina ovaj narod doslovno 'čini majmunima', kazao je Mostov Ante Kujundžić. Time je i on zaradio opomenu.

Predsjedavajući Željko Reiner zamolio je zastupnike da ne vrijeđaju: Nikoga, ni Hrvate, ni Srbe, ni Čehe, niti Indonežane. Nije mjesto pogotovo ovdje", kazao je  

Prijedlogom su predviđene zakonodavne promjene na nacionalnoj razini, uzimajući u obzir iskustvo pandemije bolesti COVID-19 te jačanje digitalnog tržišta u Hrvatskoj. U razdoblju provedbe Programa u hrvatsko bi se zakonodavstvo trebale prenijeti odredbe Direktive o modernizaciji pravila EU-a o zaštiti potrošača i time osigurati snažnija zaštita potrošača u digitalnom okruženju.

Za trgovce bi trebala zaživjeti stroža pravila vezano za obavještavanje potrošača, trebalo bi se urediti pitanje dvojne kvalitete proizvoda, proširiti tzv. crna lista, odnosno lista poslovne prakse koja se u svim okolnostima smatra nepoštenom, a donijet će se i pravila koja će osigurati jednostavnije ostvarenje prava potrošača na obeštećenje za štetu koja im je nastala zbog nepoštene poslovne prakse.

U razdoblju od 2021. do 2024. predviđen je daljnji razvoj zakonodavnog okvira, aktivno praćenje promjena i trendova u zakonodavstvu Europske unije, kao i daljnji razvoj alata koji omogućuju jednostavnije ostvarivanje potrošačkih prava. Nacionalni program usmjeren je na učinkovitiji nadzor nad tržištem te bolju informiranost i educiranost potrošača kako bi se potaknulo potrošače da donose informirane odluke, razmišljaju o zdravlju i sigurnosti te na taj način potiču održivu potrošnju.

Velika pažnja u provedbi Nacionalnog programa posvetit će se mjerama koje će biti upotrijebljene u svrhu zaštite potrošača tijekom procesa uvođenja eura kao zakonskog sredstava plaćanja. S obzirom na bojazan građana da će uvođenje eura dovesti do povećanja cijena i smanjenja životnog standarda, posebna pažnja posvetit će se informiranju potrošača o promjenama koje nadolaze s ciljem zaštite od neopravdanog povećanja cijena i neispravnog preračunavanja cijena.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!