Dvojica radnika Hrvatskih autocesta poginula su na autocesti Rijeka - Zagreb. Na njihovo vozilo, koje se propisno nalazilo na zaustavnom traku naletio je kamion. Što bi trebalo učiniti da se ovakve nesreće izbjegnu. Moramo li primijeniti zapadne sigurnosne standarde, nadzornu tehnologiju, ali i kazne za neodgovorne vozače?
Pomoćnik glavnog tajnika HAK-a, dr. sc. Sinan Alispahić gostovao je u "Studiju 4" i komentirao je nesretnu smrt dvojice radnika. Rekao je da se radi o tragediji te je izrazio sućut obiteljima stradalih radnika.
Kazao je da uvažavajući struku i određene postupke, teško odrediti što se zaista dogodilo.
- Nakon što policija napravi očevid i nakon što se napravi izvid o tome što se događalo vjerojatno će uslijediti ekspertiza tako jedne prometne nesreće koja može dati odgovore na određena pitanja što se zaista dogodilo; je li u pitanju distrakcija, umor, pospanost ili nešto drugo što se dogodilo da vozač teretnog automobila skrene na zaustavnu traku i bez zaustavljanja naleti na vozilo koje je bilo u ophodnji i propisno obilježeno i da pri tome stradaju dva radnika, objasnio je.
Kazao je da ovakve nesreće nisu česte, ali se događaju.
- Pogotovo su karakteristične kada su gužve u prometu, kada dođe do zastoja prometa i u takvim situacijama uvijek se nađe jedan broj neodgovornih vozača koji nisu svjesni prometne opasnosti i koriste zaustavnu traku za kretanje iako je to zakonom zabranjeno, a ta traka se koristi kada dođe do kvara na motornom vozilu, istaknuo je Alispahić.
"Većina autoškola radi kvalitetan posao"
Dodao je da je veoma važno da vozači teretnih automobila budu oprezni pri vožnji i da je važno reagirati pravovremeno u vožnji.
Komentirao je i rad autoškola gdje je istaknuo da su one važne za osposobljavanje vozača.
- Većina autoškola radi kvalitetan posao. Međutim, nakon što je razbolje liberalizacije uvjeta imamo na tržištu poremećen odnos, konkurenciju. Broj autoškola, odnosno njihovih djelatnika doprinosi k tome da je zbog konkurencije smanjena kvaliteta osposobljavanja, komentirao je Alispahić.
Treba li mladim vozačima ograničiti snagu u automobilima?
Rekao je da su takvo rješenje imali, ali zbog određenih zahtjeva roditelja, ali i pojedinih ljudi, Ustavni sud je to rješenje poništio.
- To ima smisla da se uvede, ali da to ne bude prepreka da mladi ljudi ne mogu raditi određene poslove, dakle kao vozač hitne pomoći ili vozač teretnog automobila, kazao je.
Dodao je da je velika razlika kada položite vozački ispit i sjednete u automobil samostalno bez ikoga i da upravljate automobilom preko 500 konjskih snaga.
- To je nešto što je vezano za osobnu odgovornost. Međutim, ako postoji odgovornost, ako postoji kvaliteta, određene mjere sankcije, onda takvo jedno rješenje, bez obzira na to što bi dalo rezultate, administrativno bi možda bilo opterećenje, rekao je za kraj Alispahić.
Cijeli razgovor pogledajte u nastavku: