Na autocesti A5 poznatijoj kao Slavonika, četiri su odmorišta od Osijeka do čvora Sredanci i obrnuto. Niti na jednom nema ugostiteljskog objekta.
Na autocesti A5 poznatijoj kao Slavonika, četiri su odmorišta od Osijeka do čvora Sredanci i obrnuto. Niti na jednom nema ugostiteljskog objekta, a od studenog do lipnja pola ih je zatvoreno.
Od Osijeka do Svilaja proteže se Slavonika. Na toj su dionici četiri odmorišta. Prvo - Beketinci.
- Ovdje smo stali malo čisto da odmorimo, da se umijemo, odemo na toalet. Interesantno, ali uredno je, kaže putnik Senad Hodžić.
Uredno je i na odmorištu Strossmayerovac.
- Fino da se djeca malo poigraju i super nam je. Hrvatska je lijepa zemlja, objašnjava Sadika Ključić.
Bilo bi još bolje kad bi se tu moglo nešto pojesti i popiti, ali ne može jer su vrata ugostiteljskog objekta zaključana kao i na Ivandvoru. Samo kava za van s benzinske postaje.
- Nema ništa, to što imaš tih sendviča i to je to, ističe Ivan Jurić.
Usluge još nema ni na Andrijevcima. HAC je nekoliko puta raspisao natječaje, ali, tvrdi, nitko se od zakupaca nije javio.
- Posljedica toga je i što je relativno mali dnevni promet vozila koji iznosi 3.200 vozila dok za usporedbu na dionici autoceste A3 Bregana-Zagreb-Lipovac pokazuje se promet veći od 63.000 vozila, objašnjava Marijana Križanić-Tomec, voditeljica u Odjelu za odmorišta i prateće uslužne objekte HAC-a.
I bit će tako sve dok se taj dio koridora 5c ne završi. Trenutačno se radi na nadvožnjaku Adica u Baranji. No radovi će se usporiti zbog nedavno poništenog natječaja za gradnju 17 i pol kilometara dionice od mosta Drava do Belog Manastira. Uz to treba još izgraditi 5 kilometara do susjedne Mađarske.
- Sad je trenutačno u fazi potpisivanja ugovora za projektiranje, iduće godine se očekuje projektiranje te dionice i raspisivanje natječaja i početak radova kraj 2020. i početak '21. i dvije godine od toga puni profil, kaže Zdravko Marčinko, glavni inženjer HAC-a.
Posljednjih je godina na Slavonici sve više prometa. U 8 mjeseci ove godine njome je prošlo 9 posto vozila više nego lani, a prihod od cestarine veći je oko 12 posto. Bolji rast ostvaren je jedino na autocesti Zagreb - Sisak.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!