11:23 / 19.02.2019.

Autor: B.S.LJ./HRT

Slavonski Brod: Prijava protiv 70-godišnjakinje koja je naletjela vozilom na majku i bebu

Ilustracija, foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Ilustracija, foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

U Slavonskom Brodu u ponedjeljak oko 12.45 dogodila se teška prometna nesreća, 70-godišnjakinja je vozilom naletjela na 26-godišnju majku s djetetom.
U Slavonskom Brodu u ponedjeljak oko 12.45 dogodila se teška prometna nesreća u kojoj je 70-godišnjakinja vozilom naletjela na 26-godišnju majku koja je u nosiljci (tzv. klokanica) nosila dijete od nepunih 11 mjeseci. Dijete je teško ozlijeđeno i trenutačno je na liječenju u bolnici u Slavonskom Brodu. Prema posljednjim informacijama iz bolnice, jutros nema promjena vezano za njegovo stanje, kaže nam glasnogovornica PU brodsko-posavske Kata Nujić.

Nesreća se dogodila u Osječkoj ulici u blizini kružnog toka, kada 70-godišnjakinja nije propustila pješakinju koja je s djetetom prelazila označeni pješački prijelaz. Udarila ih je i oni su pali na tlo, pri čemu je dijete teško, a majka lakše ozlijeđena.

Policija je protiv 70-godišnje vozačice dostavila kaznenu prijavu Općinskom državnom odvjetništvu.

- Pozivamo sve sudionike u prometu na oprez. Posebice da obrate pozornost na najslabiju kategoriju sudionika u prometu, a to su djeca i majke s djecom. Naravno, uz maksimalno poštovanje prometnih propisa, upozorava Njujić.

- Što je sve kumovalo nesreći, starost osobe svakako je bitan čimbenik, to treba utvrditi. No ovdje je prije svega došlo do teškog kršenja prometnih propisa, kaže nam prometni stručnjak Željko Marušić i dodaje da je pitanje je li gospođa smjela uopće voziti i u kakvom je stanju.

- Osnovno je da je ona teško prekršila prometne propise, ja bih za takvu situaciju dugotrajnu oduzimao vozačku dozvolu, kaže.

Pitamo ga što misli o prijedlogu pooštrenja prometnih propisa koje uključuje obvezni liječnički pregled vozača nakon 67. godine. To je po njegovu mišljenju logično. Ističe ipak da je stanje vozača individualno:

- Netko u 70. godini može biti vitalan i sposoban voziti.

Inače, prijedlogu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, u kojem je predložena i odredba koja propisuje uvođenje obveznog liječničkog pregleda za vozače starije od 67 godina pri produljenju vozačke dozvole, usprotivili su se umirovljenici.

Jesu za liječnički nadzor, kažu, ali neovisno o dobi - i da o sposobnosti odlučuje primarna zdravstvena zaštita, a ne medicina rada. Pooštrenje zakonskih propisa prema kojemu bi obvezan liječnički pregled vrijedio za starije od 67. godina Jasna A. Petrović iz Sindikata umirovljenika Hrvatske naziva "još jednim pokušajem lobija medicine rada za zaradom". Ne treba promijeniti zakon, nego protokole, kaže nam.

- Prema postojećem zakonu vi idete liječniku opće prakse, on zna vaše terapije, dijagnoze - i kada smatra da na određeno ili trajno vrijeme nije uputno voziti, on obavještava policijsku postaju. Mnogi liječnici to ne rade zato što su izostali protokoli, pravilnici koji bi regulirali način tog obavještavanja, i to bi trebalo standardizirati, kaže Petrović.

- U našem zakonu u svakom drugom odlomku spominje se medicina rada, a to su nepoznati ljudi koji zapravo prodaju vozačke dozvole, ne poznaju ni čovjeka ni njegovu dijagnozu i mogu reći bilo što. I takvih slučajeva je bilo dosta. Imali smo nedavno jedan slučaj, gospođa nam se javila, njezin otac je od liječnice opće prakse dobio upozorenje da ne smije više voziti. Ona je to argumentirala terapijom, i što je on napravio kada ga je ona prijavila? Otišao je kod nekoga iz medicine rada koji su mu napisali da je sve u redu. Vi tako zapravo kupujete vozačku dozvolu, upozorava Petrović, čiji sindikat u četvrtak ima razgovor baš o toj temi u Ministarstvu zdravstva, kada će, kaže, "vidjeti je li jači još jedan lobi u Hrvatskoj ili normalno europeizirano zdravstvo".

- Bolest i starost nisu isto. Nijedna zemlja nema tu praksu. Njemačka, Belgija i Francuska nemaju nikakvo ograničenje vezano uz dob, imaju za mlade, ali ne za vremešne vozače. Osim toga, ljudi s 40 i više godina vozačkog staža najsavjesniji su vozači i najmanje prouzrokuju prometne nesreće, zaključuje, dodajući kako su samo 10,5 posto prometnih nesreća u prošloj godini skrivili vozači stariji od 65 godina. Dodaje i kako su za najviše prometnih nesreća odgovorni mladi vozači.

- Ako hoćemo sigurnost u prometu, trebamo napraviti ono što je europska praksa - a to je da ne daju nepoznati stručnjaci mišljenje jesi li sposoban ili ne, i to samo u određenoj dobi, nego cijeli život. Vaš liječnik je cijeli život odgovoran. I kad se ti protokoli razrade, bit će još manje prometnih nesreća, zaključuje.  
-

-

Foto: - / PIXSELL

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!