Socijalni servisi imaju veliku ulogu u ublažavanju siromaštva. Jedan takav djeluje u osječkom Crvenom križu. Inflacija i povećanje cijena utjecale su da si mnogi ne mogu priuštiti kupovinu zimske odjeće i obuće, a usluga koja im se pruža u osječkom socijalnom servisu prije svega je dostojanstvena.
Zaposlenici i volonteri osječkoga Crvenog križa u socijalnom servisu imaju pune ruke posla. Darovanu odjeću i obuću raspoređuju po veličini i spolu, uredno stavljaju u kutije na policama kako bi korisnicima izbor bio što jednostavniji, ali i da imaju osjećaj kao da su u trgovini.
- Sve je super posloženo, sve si nađemo, odlično. Baš jako puno nam znači. U obitelji nas ima sedmero, govori Biljana Šantić, korisnica socijalnog servisa.
- Od socijale živim, borim se kako znam i umijem, što da vam kažem, rekla je Marija Jožef, korisnica socijalnog servisa.
Da bi korisnicima bilo ugodnije o njima se brinu djelatnici i volonteri Crvenoga križa. Josip već šest godina volontira i zbog toga je jako sretan.
- Trudim se pomoći ljudima koji su u potrebi, da im olakšam pristup robi, da mogu lakše izabrati, da se osjećaju ugodno i da odu van s osmijehom, naglasio je Josip Somrak, volonter u socijalnom servisu GD Crvenoga križa Osijek.
I kultura doniranja, zahvaljujući ovakvim servisima, puno je bolja nego ranije.
- Građani donose ono što bi oni htjeli darovati. Ono što je ovdje govorimo je da se donosi ono što bi i sami nosili, rekla je Blaženka Dorić, djelatnica GD Crvenoga križa Osijek.
Kada su u pitanju prirodne katastrofe, doniralo se svašta, ponekad i nešto što je trebalo završiti na otpadu. Ovakvim načinom rada osječki Crveni križ to je izbjegao. I dok se broj korisnika ove godine povećao zbog raseljenih osoba iz Ukrajine, broj domaćih ostao je isti.
- Trenutno nam je najpotrebnija zimska odjeća i obuća. Vrlo često nam je problem muška zimska odjeća i obuća, pa evo apeliramo na naše sugrađane muškog spola, ako imaju nešto viška da nam se obrate u socijalnom servisu. Trenutno bi zamolili građane da ne donose ljetno, govori Martina Hećimović, ravnateljica GD Crvenog križa Osijek.
Socijalni je servis otvoren ponedjeljkom i utorkom, a korisnici mogu rezervirati i individualne termine. Tada primaju i donacije, no uz prethodnu najavu telefonom djelatnici i volonteri rado će primiti donirano i drugim danima.