13:20 / 01.11.2019.

Autor: D.M./HRT

Splitsko groblje Lovrinac postaje premalo

Foto: ilustracija, Milan Sabić/PIXSELL

Foto: ilustracija, Milan Sabić/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Naša novinarka Ivana Šilović razgovarala je s direktorom gradskog groblja Lovrinac Petrom Bilobrkom.
Groblje Lovrinac postaje premalo. Oko 6000 je zahtjeva za kupnju grobnog mjesta i cijene vrtoglavo rastu. Naša novinarka Ivana Šilović razgovarala je s direktorom gradskog groblja Lovrinac Petrom Bilobrkom.

- Veliki broj ljudi čeka grobno mjesto na Lovrincu. Svi su oni zapisani, a prednost imaju oni koji nažalost imaju smrtni slučaj, kazao je Petar Bilobrk. Smatra kako će neiskorištenih 18 hektara za groblje Lovrinac, predviđenih GUP-om, biti dovoljno za sve one koji su se upisali. Najavio je da će Grad to zemljište početi sukcesivno otkupljivati.

Za ukop u zemlji 1.330 kuna

Bilobrk je kazao kako se cijene grobnog mjesta nisu mijenjale dvadesetak godina, a cjenici su navedeni na internetskim stranicama groblja. Cijena grobnog mjesta u zemlji je 1.330 kuna i to smo, prema zakonu - dužni osigurati svakom građaninu Splita. Sve ostalo, grobnica sa 6 mjesta, zidne niše, mjesto za polaganje urni - to nije naša obveza, ali mi to gradimo i to nam je glavni izvor prihoda, rekao je Bilobrk.

Na Lovrincu oko 90 tisuća pokojnika

Zbog ratova koji su pogodili ovo područje, ne zna se točno koliko je ljudi pokopano od 1928., otkad je uspostavljeno groblje Lovrinac. Bilobrk  je rekao da je prema nekim dokumentima riječ o 90 tisuća pokojnika. Godišnje obave od 1100 do 1200 ukopa na Lovrincu i 1600 do 1700 ispraćaja s ovog groblja prema Zagori ili Bosni.

"Ne možete biti od čelika"

U nastavku razgovora govorio je koliko je stresan posao zaposlenika groblja, osobito onih koji primaju prvu informaciju članova obitelji koji su izgubili svoje najmilije. "Neopisivo je kad vidite tugu i bol ljudi, ne možet biti od čelika u tim situacijama", rekao je. 
-

-

Foto: - / PIXSELL

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!