Ispite državne mature iz ukupno 28 predmeta pisalo je ove godine 29.188 pristupnika. Ispit iz hrvatskog jezika nije položilo 22,4 posto pristupnika, u odnosu na 13,1 posto lani, pokazuju prvi rezultati. Konačne ćemo morati pričekati još nekoliko dana, ali i sada je jasno - stanje je poražavajuće.
Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), koji provodi državnu maturu, prozvao je nastavnike i fakultete koji ih obrazuju.
Jutros u HTV-ovoj emisiji Studio 4 nastavnica hrvatskog jezika u zagrebačkoj XV. gimnaziji Dubravka Brezak Stamać Filipovićevu je izjavu nazvala iznimno ishitrenom.
Rekla je da je sama studirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje su joj profesori bili veliki jezikoslovci.
Dodala je da Nacionalni centar u konačnici bira nastavnike hrvatskoga jezika koji spremaju zadatke.
Profesorica na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Rijeci Karol Visinko rekla je kako joj se čini da je Filipovićeva izjava vrlo nepromišljena.
- Ono što svakako jest problem je da ne možemo biti zadovoljni rezultatima postignutim na ovogodišnjoj državnoj maturi, a posebno zabrinjava rezultat na eseju, rekla je Visinko.
- Da je toliki broj eseja ocijenjen s nula bodova, to je jedno ozbiljno pitanje za raspravu u stručnoj javnosti, dodala je.
Među ostalim, Visinko je rekla da treba propitati postupak ocjenjivača, dodajući da se pisane radove nikad ne može stopostotno objektivno ocijeniti te da se radi o približnoj objektivnosti.
Brezak Stamać rekla je da veliki broj žalbi ukazuje i na to da su pristupnici potpuno svjesni koliko su uložili, da im je matura iznimno važna i da u žalbenom postupku traže objektivnost ocjenjivača.
- Treba razmisliti zašto naši učenici tako uspješno polažu engleski jezik, a hrvatski jezik, koji svakodnevno čuju, koriste se njime, bez obzira na engleski jezik kojim su oni također skloni - čemu tako loš rezultat?, upitala se.
Osvrćući se na podatak da su mnogi imali problema s razumijevanjem riječi požrtvovnost, Brezak Stamać rekla je da to zasigurno govori o kvaliteti i kulturi čitanja.
Cijeli razgovor možete pogledati u nastavku: