14:49 / 04.04.2019.

Autor: HRT

Štromar - digitalizacija olakšava gradnju; Cappelli - tri zakona o turizmu

-

-

Foto: - / -

Nakon sjednice Vlade na konferenciji za novinare ministar prostornog uređenja i graditeljstva Predrag Štromar govorio je o novostima Zakona o gradnji i prostornom uređenju, a ministar turizma Gari Cappelli o tri nova turistička zakona.
Nakon sjednice Vlade na konferenciji za novinare ministar prostornog uređenja i graditeljstva Predrag Štromar govorio je o novostima Zakona o gradnji i prostornom uređenju, a ministar turizma Gari Cappelli o tri nova turistička zakona. 

-
Nema više biljega ni čekanja pri ishođenju građevinskih dozvola, poručio je Štromar. 

Tri su ključne promjene koje je istaknuo ministar Štromar, a to su smanjenje broja koraka za izdavanje građevinskih dozvola, jer se, kako je rekao "mora ići na mnogo manje mjesta; pojeftinjenje izdavanja dozvola te ograničenje rokova javnim službenicima za njihova očitovanja. Velikom novošću označio je projektantovo preuzimanje svih obveza investitora za ishođenje dozvola, jer elektroničkim potpisom ulazi u sve procese i prati predmet u stvarnom vremenu te će moći vidjeti koji ga službenik obrađuje i tko što s njim radi.

Jedan papir za dozvolu, sustav operativan prije 1. svibnja
"Velika je novost i u tome što nema papirologije", rekao je Štromar i dodao da trenutačno za jednu malo veću kuću referentu treba donijeti "deset kompleta po pet kilograma projekata". "Za veće projekte u naše ministarstvo veliki investitori dovozili su tu dokumentaciju u kamionima na paletama, a sada će trebati samo jedan jedini papir da bi se dobila građevinska dozvola", rekao je Štromar.

Govoreći o tri nova turistička zakona, Cappelli je rekao da je riječ o konačnim prijedlozima zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, o članarinama u turističkim zajednicama i turističkoj pristojbi.

Očekujući da se ti zakoni na saborskom dnevnom redu nađu već idućeg tjedna, Cappelli je poručio i da ti zakoni idu prema tome da turističke zajednice (TZ) postanu financijski samodostatne i da se moraju više baviti upravljanjem destinacijama.

- Ovo je jedan od prvih koraka da napokon stavimo sve na svoje mjesto i da vidimo upravljamo li uopće destinacijama, radimo li to dobro i koliko je kod njih uopće turista. U tome važnu ulogu preuzima i sadašnji Glavni ured HTZ-a koji postaje praktički agencija za marketing, nešto poput organizacija Visit Britain, Njemačke turističke organizacije i dr., izdvojio je, među ostalim, ministar Cappelli.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!