Svađa u HŽ-u zbog stanja na prugama i čišćenja snijega
Objavljeno: 25. veljače 2018., prije više od godinu dana
Autor: D.M./HRT/Hina
PODIJELI
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Foto: - / PIXSELL
U upravi tvrde da su pruge prohodne za sve vlakove, ali i da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnih vlakova. Onda je stiglo priopćenje sindikata, s videom.
Kako bi javnosti pokazala stanje u željezničkom prometu u eksremnim snježnim uvjetima na pravcima od Splita odnosno Rijeke prema Zagrebu, Uprava HŽ Infrastrukture, s predsjednikom Ivanom Kršićem, i novinarima provozala se snjegočistačem Rolba od Ogulina do Moravica. Tom prilikom istaknuli su da su pruge prohodne za sve vlakove, ali da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnih vlakova zbog njihove lagane konstrukcije. Onda je došlo priopćenje sindikata, s videom.
Snjegočistači, posebno dva potpuno nova koji zatrpani sijegom stoje na jednom od kolosijeka ogulinskog kolodvora, akutalna su tema za koju čelni ljudi HŽ Infrastrukture tvrde da je medijski prenapuhana i potpuno pogrešno interpretirana. Ti su snjegočistači za nas još uvijek u fazi nabave i dok se ne riješi zahtjevna dokumentacija za njihovu homologaciju, ne mogu se koristiti, kaže Kršić. Čelnici HŽ Infastrukture objasnili su i razloge zastoja vlakova na pravcu prema Splitu. U usjecima kod jake bure i mnogo snijega dovoljno je manje od deset minuta za snježni zapuh od nekoliko metara kroz koji se vlak ne može probiti, tumače.
Drugačije viđenje stanja na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske koji je poslao i dva videa koja to pokazuju. Kažu kako se radio o "pokaznoj vježbi" uprave a u prilog toj tvrdnji prilažu dva videa snimljena noćas. "Na njima se vidi temeljito čišćenje kolodvora Ogulin kako bi se novinarima moglo pokazati - Potemkinovo selo. Naime temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kilometara pruge do Moravica (dokud su dovezeni novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja", tvrde iz Sindikata.
Ovu tvrdnju sindikata u HŽ Infrastrukturi nazvali su apsolutno neistinitom. Ističu da su dežurne ekipe HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina od početka snježnog nevremena danonoćno na terenu i čine sve kako bi željeznički promet funkcionirao, a za što se stalno koristi i svih pet snjegočistača kojima HŽ Infrastruktura raspolaže. "Da je točno kako se tek noćas pristupilo čišćenju, kako bi to bilo moguće ako je Sindikat u subotu tvrdio da HŽ Infrastruktura prugu čisti samo jednom vlakoralicom", pitaju se iz HŽ Infrastrukture? Netočnost sindikalnih tvrdnji, poručuju, potvrđuje i činjenica da su u noći sa subote na nedjelju uredno prometovali vlakovi na relaciji Zagreb - Split ( 820) i Split - Zagreb (821), a i danas će.
HRT koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi Vam pružio bolje korisničko iskustvo o čemu više možete pročitati OVDJE. Ako ne želite dopustiti da HRT na vaše računalo upisuje kolačiće, možete to spriječiti postavkama Vašega internetskog preglednika.