Teleoperateri mjenjaju klauzulu, omogućit će im promjenu cijena

05.01.2023.

Zadnja izmjena 19:32

Autor: Dnevnik/IMS/HRT/M.Š.

Služba za korisnike

Služba za korisnike

Foto: George Rudy / Shutterstock

Novo poskupljenje najavljuju i teleoperatori. Planira se uvođenje indeksne klauzule koja će im omogućiti da jednom godišnje usklade cijene svojih usluga s inflacijom. Svi veći operatori već su najavili indeksaciju, a Hrvatski telekom korisnike je obavijestio da poskupljenje može dosegnuti maksimalno 10 posto godišnje.

Planira se uvođenje indeksne klauzule u opće uvjete poslovanja. Ona omogućuje operatorima da jednom godišnje usklade cijene usluga sa stopom inflacije.

- Vidim to kao ozbiljan problem, jer telekomi su obuhvaćeni  našom mjerom kada govorimo o cijeni električne energije. U ovakvoj situaciji nakon uvođenja eura, mislim da nije korektno najavljivati bilo kakva poskupljenja, posebno od strane telekoma. Oni dobivaju jeftinu struju u odnosu na ono što su trebali plaćati, prema tome, najavljivati neka poskupljenja - nije korektno, poručio je Davor Filipović, ministar gospodarstva.

- Telekomi će u pravilu čekati sada Državni zavod za statistiku koji će objaviti kolika je stopa inflacije i onda će oni koji su prethodno uveli to u svoje opće uvjete poslovanja, i o tome obavijestili potrošače, će onda u skladu s tim uskladiti svoje cijene, govori Marina Ljubić Karanović, zamjenica rukovoditelja pravnih poslova, HAKOM.

U opće uvjete poslovanje uvode indeksnu klauzulu prema kojoj jednom godišnje svoje cijene mogu uskladiti s inflacijom.

- Ta stopa ne smije biti veća od godišnje stope inflacije koju određuje DZS. Može biti manja, ali ne može biti veća i mora biti točno određena ugovorom, rekla je.

Hrvatski telekom svojim je korisnicima već poslao obavijest da će moguće poskupljenje ići maksimalno do 10 posto.

Odgovor Hrvatskog telekoma:

Uvođenje indeksne klauzule nema nikakve veze s uvođenjem eura, već isključivo s inflacijom, a provodimo je sad zbog rokova i na način koji su određeni od strane HAKOM-a, u mišljenju regulatora iz studenog 2022. godine.

Prema HAKOM-u, svi veći teleoperatori već su poslali zahtjev za indeksaciju.

Odgovor A1 Hrvatska:

- U ovom trenutku A1 Hrvatska još uvijek nije donijela konačnu poslovnu odluku o primjeni indeksne klauzule. U slučaju da A1 Hrvatska odluči koristiti tu mogućnost, obavijestit će svoje korisnike najkasnije 30 dana prije primjene novih cijena.

Udruga za zaštitu potrošača ističe kako trenutačno nije vrijeme za novo povećanje cijena.

- Vjerujem da će nam se puno građana javljati. Gospođa koja se jučer javila evo rekla da su joj ponudili da može raskinuti ugovor. Što ako raskine ugovor mora ići kod drugoga, a drugi opet ima indeksaciju tako da građani zapravo nemaju izbora, rekla je Ana Knežević, predsjednica Udruge za zaštitu potrošača.

Potrošači se jedino mogu nadati da neće baš svi imati iste cijene nakon poskupljenja.

- Neovisno što ovog trenutka cijene ustvari nisu povišene uvjeti su se promijenili na lošije za korisnike i svaki korisnik ima pravo raskinuti ugovor sa svojim telekom operatorom bez obzira na ugovornu obvezu, rekao je Đuro Lubura, stručnjak za telekomunikacije.

Besplatno će moći prekinuti ugovor samo jednom i to u roku od 60 dana od primitka obavijesti o mogućnosti usklađivanja cijena.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!