U samo tjedan dana u Hrvatskoj su se dogodile dvije brodske havarije.
U samo tjedan dana u Hrvatskoj su se dogodile dvije brodske havarije. Nakon turskog broda prošloga tjedna kod otoka Jabuke, što je srećom prošlo bez posljedica, jučer je nafta s broda pod libanonskom zastavom onečistila Raški zaljev. O tome kako je nafta dospjela u more i koje su posljedice, u HRT-ovoj emisiji "Tema dana" govorili su
Dolores Brenko Škerjanc, kapetanica Lučke kapetanije Pula,
Glorija Paliska, načelnica općine Raša, i
Siniša Orlić, pomoćnik ministra mora za sigurnost plovidbe.
Brenko Škerjanc rekla je da je stanje pod kontrolom.
Sanacija je počela jučer, nastavljena danas, a jedna plaža je djelomično očišćena. Sutra se čišćenje nastavlja i na drugim mjestima, kazala je. Odgovarajući na pitanje kako to da je nafta s broda dospjela u more, rekla je da se to još sa sigurnošću ne može utvrdili, ali da su inspektori sigurnosti plovidbe obavili pregled te se nada kako će se vrlo skoro nešto više znati o tome.
U more se izlilo oko 3.800 litara ugljikovodika, a tek idući tjedan će se znati o kojoj vrsti se radi.
Paliska navodi da se nakon onečišćenja pristupilo hitnim mjerama sanacije u suradnji sa županijskim operativnim centrom.
Nadam se da ćemo sa zajedničkim akcijama u što kraćem vremenu sanirati sva oštećenja koja su nastala. Pozvali smo mještane da se jave ako postoje štete na plovilima. Pozvali smo također i komunalnog redara, službe općine Raša te lučku upravu Rabac radi popisivanja štete. Ovim putem obavještavam sve da sutra ujutro počinjemo s pranjem plovila, kazala je Paliska.
Govoreći o uzgajalištu školjaka u Zaljevu, Paliska je rekla da se čekaju veterinarski nalazi te će tek onda moći reći jesu li one ugrožene.
Kroz Jadran godišnje prođe 70 milijuna tona opasnog tereta. U naše luke uplovi 350.000 i isplovi isto toliko brodova. U lukama se rade razne operacije koje su također rizične i koje mogu dovesti do ovakvih posljedica. U nekim situacijama neke stvari ne možemo prevenirati. Mi možemo samo reagirati na te događaje. U oba slučaja protekloga tjedna naše službe su reagirale u kratkom vremenu, kazao je Orlić.
Ovih dana često se priča o podstandardnim brodovima, rekao je Orlić i istaknuo da je inspekcijiski sustav posložen tako da se smanji mogućnost ulaska tih podstandardnih brodova u europske luke.
Brod Fidelity bio je od 2012. osam puta pregledan u lukama EU-a. Taj brod jest star, ali još uvijek ne spada u podstandardne, dodao je i opisao kada neki brod može biti izgnan iz europskih luka.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!