Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je u utorak da nema promjena u planovima za spalionicu otpada u Resniku te da se i dalje ide u javnu nabavu za studiju izvodljivosti da se vidi isplati li se Gradu da sam radi postrojenja za termičku obradu.
- Tu nema nekakvih promjena - s obzirom na zaključak Gradske skupštine i dalje idemo u javnu nabavu za studiju izvodljivosti koja bi pokazala da li se isplati da Grad Zagreb sam radi postrojenje za termičku obradu, kazao je Tomašević nakon otvaranja Arheološkog muzeja u Zagrebu, nakon obnove stalnog postava i sanacije štete nastale u potresu 22. ožujka 2020.
Jedini uvjet kako bi to uopće moglo biti teoretski je, kaže, da se u isto vrijeme proizvodi ne samo električna energija, nego i toplinska energija, koja bi se putem sustava centralnog grijanja, vrelovodima, dostavljala kućanstvima.
- Tako da u isto vrijeme ta toplina ne bude štetna toplina koja odlazi u okoliš, u smislu otpadne topline, nego da se koristi za centralno grijanje", pojasnio je i dodao "to je i dalje u procesu pripreme za javnu nabavu, pa u tom smislu niti smo donijeli odluku da nećemo, niti smo donijeli odluku da hoćemo, to sve ovisi o studiji".
Gradonačelnik je na pitanje o Resniku odgovarao u svjetlu toga što su udruge pozdravile odluku o izuzimanju spaljivanja otpada u novom GUP-u, pritom pojasnivši da se radi "o jednoj tehničkoj ispravci, zato što je ona, prije svega, definirana u Prostornom planu".
- Mogućnost postrojenja za termičku obradu je definirana u Prostornom planu i to izvan zone GUP-a, tako da se ovdje radi o tehničkom ispravku, a čak i da ga nema u izmjenama GUP-a, opet je Prostorni plan grada Zagreba plan višeg reda i on je zapravo na snazi, čak i kada je kontradiktoran s nekim odredbama GUP-a, naglasio je.
Tomašević nezadovoljan brzinom izgradnje zamjenskih kuća - izgrađeno 20 od potrebnih 80
Tomašević je na novinarski upit odgovorio da nije zadovoljan brzinom izgradnje zamjenskih obiteljskih kuća kojih je izgrađeno 20 od potrebnih 80 te je pozvao nadležno ministarstvo da se taj proces ubrza.
Komentirao je i radove na Jadranskom mostu kazavši da će biti gotovi do kraja godine.
- Zagreb ima samo dva mosta preko kojih vozi tramvaj, rekao je i dodao da Jadranski most zato nije mogao biti zatvoren za vrijeme radova jer ima premalo mostova.
Osvrnuo se i na Jarunski most koji je ucrtan u GUP od sedamdesetih godina istaknuvši da će ga oni sagraditi - zapadni Jarunski most trebao bi biti gotov do kraja 2028., a pješačko-biciklistički kod Jaruna do 2027.
Vezano za obnovu vrelovoda koju provodi HEP Toplinarstvo, a zbog čega građani dijela Zagreba već nekoliko ljeta nemaju toplu vodu izrazio je nadu da će sve završiti u roku.
- Što se tiče konkretnih datuma, ne mogu ulaziti u to, to je HEP-ova nadležnost, rekao je te dodao da su ti radovi potrebni jer je infrastruktura je dotrajala, a provode se ljeti jer nema toliko građana u gradu i tad se koristi najmanje tople vode.
Radovi na Jadranskom mostu
Sve što se od ožujka radilo na jednoj strani mosta, sada se radi na drugoj. Na završetak ovih, novih radova čekat će se do kraja godine, a u međuvremenu vozači će se na istočnom kolniku morati naviknuti na dvosmjerni promet, s po dva traka za svaki smjer.
- Evo sad nije gužva trenutno, ali inače, ujutro, ne znam kako će biti. Samo treba gledati kuda voziš, malo sporije i tako. Ima dovoljno prostora, vidim da su negdje dvije linije potegnuli, tako da samo treba pažljivo voziti, rekao je vozač Darko.
- Pa o. k. je. Mislim isto kako je bilo ono prije. Sve je u redu, bar za sada. vidjet ćemo, kazala je Elena.
Dio vozača ipak iznenadi početni dio regulacije prometa preko mosta.
- Najveći je problem u ovoj inicijalnoj fazi upravo na ovim kontaktnim točkama. Prije svega na selskoj cesti. Molimo naše vozače da pripaze na navouspostavljenu privremenu prometnu regulaciju, da prate odvijanje tijeka prometa i sukladno tome prilagode svoju brzinu, pojasnio je Krunoslav Tepeš, pomoćnik pročelnika sektora za ceste.
Tomašević najavio izgradnju novih mostova
Zagrebački gradonačelnik Tomašević najavljuje izgradnju triju novih mostova. U fokusu je onaj zapadni jarunski jer bi njime trebali voziti i tramvaji.
- Smatram da je on prioritet u odnosu na most u savskoj Opatovini i s obzirom na izgrađenost grada trenutno sjeverno i južno od tog mosta u Savskoj Opatovini u odnosu na ovaj Zapadni Jarunski i zato smo pokrenuli i sve imovinsko pravne i projektiranje i gradnju da
idemo u to i da ga završimo do kraja 2028. godine, kazao je.
Prije zapadnog, 2027. trebao bi biti izgrađen istočni jarunski most, no on će biti namijenjen pješacima i biciklistima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!