14:04 / 05.01.2019.

Autor: Branimira Volf Milunović/Dinko Kreštalica/HRT

U Hrvatskoj "boom" taxi-prijevoznika, a cijene?

-

-

Foto: - / -

U posljednjih deset godina, taksi-služba u Hrvatskoj doživjela je pravi boom. Kvaliteta usluge je ujednačena, no je li i cijena?
U posljednjih deset godina taksi-služba u Hrvatskoj doživjela je pravi boom. Ponuda nikada nije bila veća. Ipak, građani se taksijem i dalje ne koriste često. Kvaliteta usluge je ujednačena, no je li i cijena? U emisiji "Potrošački kod" istražili su koji taksi-prijevoznik u Zagrebu nudi najpovoljnije usluge.

Anton Ćurić
iz njihove priče počeo je prije nekoliko mjeseci voziti za Uber. Sada prelazi u Taxify, novu tvrtku koja počinje u Zagrebu, a mogla bi se proširiti i na druge gradove.

- Vozio sam Uber i sad mislim da s ovim što nudi Taxify mogu ostvariti primanja veća u iznosu 10 do 15%, govori Ćurić.

Svi se oni međusobno pozdravljaju i jedni s drugima, barem tako govore, nemaju nikakvih problema.

- Konkurencija na tržištu je uvijek dobra zato jer gura naprijed uslugu, gura da svi se trude da budu bolji, jači, susretljiviji, da korisnicima bude bolje, pojavom bilo kakve konkurencije na tržištu jedino svi mogu profitirati, ističe Danijel Tutić, direktor Taxifya za Hrvatsku.

Oni već prevoze sve one koji ih trebaju u 25 zemalja. U Uberu smatraju da je konkurencija dobrodošla i ni najmanje nisu zabrinuti.

- Omogućavamo ljudima da najbrže, na najpovoljniji način dođu do vozila s vozačem, s druge strane s vozačima - da najkraće čekaju korisnika i kada se te dvije strane pomire, onda imamo i zadovoljne korisnike i zadovoljne vozače, ukazuje Davor Tremac, generalni menadžer Ubera za jugoistočnu Europu.

Neki vozači rade za obje platforme, ali to je, kažu i jedni i drugi, nešto što je uobičajeno i brzo se uhodaju.

Samo neka je sve po zakonu i pravilima, poručuju pak u najstarijem taxi udruženju.

- Inače, mi smo već odgovorili svim izazovima, znači nas neće ništa iznenaditi jer nisu oni ni prvi ni posljednji koji će doći. Mi se borimo time da svi naši u udruženju imaju sve što je potrebno za raditi taj posao, kaže Jozo Kovačević iz Radio taxi Zagreba.

U Cammeu tvrde da je jedini problem koji imaju manjak vozila i vozača. Zanimanje za taxi usluge raste pa namjeravaju udvostručiti broj zaposlenih.

- Mi smo bili prvi, na jedna mala ili velika vrata, koji smo razbili dotadašnji monopol. Znali smo da će doći do liberalizacije, jer je bila neizbježna, znali smo da će doći i nekakvi novi igrači na tržište i mi smo jedni od rijetkih koji se veselimo konkurenciji, ističe Petar Dragić, izvršni direktor Cammeo grupe.

Građani su i dalje vjerni javnom prijevozu, a taxsijem se voze vikendom i noću.

Dozvole, licencije, kartično poslovanje, mobilne aplikacije, poznavanje grada. Sve je to važno, ističu u svim tvrtkama. A građanima, uz cijenu, važno je i koliko će čekati. Pa tko prvi, njegova djevojka!

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!