07:51 / 02.02.2021.

Autor: HRT

Cijelo vrijeme teku pripreme za turističku sezonu

Zatvoreni ugostiteljski objekti

Zatvoreni ugostiteljski objekti

Foto: Hrvoje Jelavic / PIXSELL

U mreži Prvog gostovali su Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske i Žaklina Troskot, predsjednica Nezavisne udruge ugostitelja Zagreb i govorili o stanju u ugostiteljstvu i turizmu te kako dočekati otvaranje ugostiteljskih objekata.

Nikolina Brnjac je rekla kako je situacija izuzetno teška za ugostitelje i u prvom lockdownu i sada.

- Hrvatska ima najblaže mjere. Redovito sam u kontaktu s našim ugostiteljima i razgovaramo kako pomoći uz postojeće mjere za očuvanje radnih mjesta to je najvažnije. Ministarstvo turizma i sporta je dobilo odobrenje 11. siječnja od Europske komisije državnu potporu vrijednosti od 1 i pol milijardu kuna s ciljem pomaganju sektoru turizma i sporta, rekla je.

Naglasila je kako Vlada radi sve što može za sektore koji su sada zatvoreni i da se na taj način zadrži dobra epidemiološka slika.

- Za sada imamo relativno dobre brojke, ali to je daleko od onoga što bi trebali imati. Najvažnije je sačuvanje ljudskih života, naglasila je.

Žaklina Troskot je rekla kako se svi boje što slijedi nakon ove situacije.

- U prvom lockdownu smo dobili pomoć za dva mjeseca, ali mi u ta dva mjeseca nismo dobili ništa. Sve naše troškove i tekuće, neovisno što mi ne radimo, hladni pogon košta. Nismo dobili ništa, tu smo se već iscrpili. Radili smo smanjenim kapacitetom, nismo mogli ostvariti prihod koji nam je potrebna da održimo poslovanje u pozitivnoj bilanci. Onda nas je snašao i drugi lockdown gdje je većina naših kolega, a to su caffe barovi, nisu mogli nikakve prihode ostvarivati, rekla je.

Troskot: Čeka nas jako težak moment, iscrpljeni smo do maksimuma

Istaknula je kako su u drugom lockdownu opet dobili mjere za očuvanje radnih mjesta gdje su radnici opet "pali" na 4000 kuna, a to nije dovoljno za opstati jer imaju i oni svoje potrebe.

- Uspjeli smo ostvariti komunikaciju gdje smo objasnili gdje mi s time ne možemo održati naše poslovanje, time ni očuvanje radnih mjesta nema smisla ako mi ne uspijemo održati firme koje imaju te zaposlenike. Dobili smo moment fiksnih troškova, jednim dijelom. Čeka nas jako težak moment, iscrpljeni smo do maksimuma. Kad počnemo raditi to neće značiti da je sve kako treba, moramo imati sredstva za pokrenuti posao, rekla je.  

- Nije ni nama gušt vrištati na sav glas kako nismo zadovoljni. Mi samo pokušavamo održati naše poslovanje, ništa drugo. Razumijem da je sve ovo zbog turističke sezone, ali treba tu sezonu netko i dočekati. Postoje radnici koji nisu svi na obali, te kolege neće ni vidjeti sezonu, a oni moraju preživjeti, istaknula je.

Rad hotela

Bernard Zenzerović je rekao kako hoteli rade, ali brojke koje se ostvaruju su u principu beznačajne.

- Nadamo se da su pred nama neka bolja vremena kad ćemo ostvariti neki značajniji promet. U konačnici, kad će mjere popustiti i hoteli početi raditi punim kapacitetom. Hoteli većinu prohoda ostvaruju od stranih gostiju, rekao je.

Zenzerović je dodao kako su domaći gosti bitni, ali strani gosti su glavni izvor prihoda.

- Nama režim granični u Europi uvjetuje promet u hotelima, dodao je.

Troskot je rekla da ako se ne dobije dodatna financijska injekcija, morat će se dogoditi povećanje cijena.

- To nije fer jer su i sami građani iscrpljeni ovom krizom, puno je sektora smanjilo plaće. To je jedna opcija, ali nikako draga opcija, naglasila je.

Zenzerović se nadovezao kako je poskupljenje tržišno pitanje.

- Mi nismo konkurentni između Rovinja i Poreča, nego sa Španjolskom, Grčkom, Italijom i Turskom. U konačnici, povećanje cijena je posebna odluka svakog objekta za sebe.

Siguran boravak u Hrvatskoj 

Brnjac je rekla da se gleda što mediteranske države u okruženju rade, kako planiraju poslovanje.

- Ovo nije samo pitanje jedne turističke sezone, nego očuvanja života. Sada smo s ovim mjerama u roku 6 tjedana uspjeli nekako normalizirati, ali daleko je to od idealne situacije. Zbog pojave nova tri soja, moramo biti dodatno na oprezu zbog sačuvanja ljudskih života, a sve drugo dolazi u drugi plan, naglasila je.

Rekla je kako cijelo vrijeme teku pripreme za turističku sezonu.

- Cilj je bio da se napravi promidžbena kampanja kako bi se gost sigurno osjećao u Hrvatskoj. Prošla sezona je pokazala da su se svi naši turistički djelatnici pridržavali svih epidemioloških pravila i to se pokazalo kao izuzetno dobro kao i sama turistička sezona. U ovoj kampanji bit će uz oznaku i QR kod putem kojeg će gost moći dobiti sve informacije o stranici Stay safe in Croatia, gdje će imati popis svih objekata koji su se priključili. Da se priključite, to je stvar osobne procjene. To su standardi Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo kojeg se svi ionako pridržavaju. Zato je bitno naglasiti koliko smo sigurna destinacija. Na toj stranici će biti karta Hrvatske po regijama gdje će se vidjeti koje su to boje. Tako da gost u bilo kojem trenutku na stranici može pronaći informacije kako bi se osjećao sigurno u Hrvatskoj, rekla je Brnjac.

Troskot je rekla kako je Stay safe in Croatia jako dobra ideja.

- To je dobro i za ugostiteljstvo tako da možemo participirati u tome i da imamo od toga koristi svi skupa. Težimo barem istoj sezoni kao prošle godine. Teško da možemo očekivati sezonu na nivou 2019., okolnosti se nisu puno promijenile, rekla je.

Troskot je rekla da ako se mjere produže, to bi značilo puno nemira, puno neprospavanih noći i veliko nezadovoljstvo.

- Nitko od ugostitelja ne želi na silu otvarati bez da gleda zdravstvenu komponentu. Nas muči što mjerila nisu ista za sve, zbog toga smo ogorčeni i očajni, rekla je Troskot. 

Brnjac je istaknula kako se čitavo vrijeme razgovara s epidemiolozima da se naprave različite varijante kako bi se moglo naći najbolje rješenje. 

Zenzerović je rekao kako nepoznanica ima, ali za turističku sezonu biti će spremni.

- Kad god se situacija poboljša, da gosti imaju kvalitetno iskustvo svog boravka u Hrvatskoj. Kolege već rade na tome. Nisu to pripreme na koje smo naučeni u nekim normalnijim godinama. Svi moramo shvatiti da su ovo drugačiji uvjeti. Hrvatski hoteli, kampovi, turizam, bit će spremni dočekati novu sezonu, rekao je.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!