Ilustracija
Foto: Damir Spehar / PIXSELL
U Labinu je održana konferencija o revitalizaciji željezničkog prometa u Istri. Na njoj se čulo da je najslabija točka istarskoga prometa već godinama željeznica. Istra naime prugom nije povezana sa ostatkom Hrvatske, a modernizacija tamošnje pruge je više nego nužna.
Predstavnici mjerodavbnog ministarva potvrdili su da Hrvatska na raspolaganju ima oko 5,5 milijardi eura iz EU fondova, nacionalne komponente i bankovnog sustava. U planu je obnova 780 km pruga,u što je uključena i ona na području Istarske županije, te kupnja novih vlakova.
- Radi se o preko 90 kilometara pruge od slovenske granice do Pule. Računajte ako vam je 1 kilometar gotovo 10 milijuna eura i onda možete zamislit kolika bi bila revitalizacija. Ali danas su cijene jedno, a za dvije godine možebit potpuno drugčija, najavio je državni tajnik za željeznice i pošte pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić.
Istarski župan Boris Miletić smatra kako bi se u ovom slučaju trebalo raditi javnim novcem za razliku od Istarskog ipsilona koji se financira putem koncesija. Time bi, smatra - dobili mdoernu, brzu prugu s naglaskom na teret i povezivanje gospodarstva.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!