Ukidanje programa u TV paketu, koja su prava vas i operatera

23.07.2022.

06:53

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/K.D./HRT

TV paketi

TV paketi

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Kada se radi o digitalnoj televiziji, postavlja se pitanje u kojem slučaju teleoperatori imaju pravo bez otkazivanja ugovora ukinuti pojedini program zbog kojeg su građani možda i uzeli njihov paket program? Ivo Majerski iz HAKOM-a napominje kako je, prije svega, važno pažljivo pročitati opće uvjete, cjenik, te posebne uvjete korištenja u ugovorima koje sklapamo s teleoperatorima.



- Operator nam u paketu daje popis programa, na koje on može utjecati. Ponekad se dešava da izmijene program i zamijene ga nekim ekvivalentom, i to je ono gdje operatori imaju utjecaj. No, postoji situacija kada unutar programa koji se nalazi u našem paketu dođe do izmjene sadržaja u samom programu – operator na to nema utjecaj. Recimo, gledate neki sportski sadržaj, određeni sport, i onda tog sporta odjednom više nema, već je nešto drugo, objašnjava Ivo Majerski.

Operator, dodaje, ima pravo izabrati koje će programe uvrstiti u svoju ponudu iz palete programa koja se nudi na tržištu. Mnogi se s pravom ljute kada upravo zbog određenog programa izaberu nekog operatora, i onda tog sadržaja odjednom više nema.

Prigovor operatoru, spor pred HAKOM-om

- Može se dogoditi da ste sklopili ugovor baš zbog određenog programa. Izmjenom uvjeta – ako operator zamijeni taj program nekim drugim, s kojim vi niste zadovoljni, imate pravo uložiti prigovor operatoru. Ako niste zadovoljni njegovim odgovorom na prigovor, možete pokrenuti spor pred HAKOM-om, gdje ćemo mi onda utvrditi je li to za vas bilo nepovoljnije u odnosu na trenutak kada ste sklapali ugovor. Tada se može zaključiti imate li pravo na raskid ugovora bez plaćanja ugovorne obveze, objašnjava Majerski.

Ugovor na neodređeno uvijek se može raskinuti

Hrvatski zakoni prilagođeni su regulatornom okviru Europske Unije. To znači, ističe Majerski, da se ugovor u bilo kojem trenutku može raskinuti jer je na neodređeno vrijeme. Ono što je na određeno vrijeme, dodaje, je samo ugovorna obveza.

- Ta ugovorna obveza se u bilo kojem trenutku može raskinuti, ali pritom zakon kaže da će vas operator onda tražiti ili razliku ostvarenih popusta do trenutka raskida ili preostale rate – ovisno što je za vas povoljnije, kaže.

Prilikom prelaska s jednog operatora na drugi, ponekad se dogodi da korisnik na neko vrijeme ostane bez usluge zbog predugog čekanja na priključak.

- Operator je dužan isporučiti uslugu. Ako ju ne isporuči u roku predviđenom pravilnikom, imate pravo tražiti penale, savjetuje Majerski. Tržište je dinamično, dodaje, i promjene su izuzetno brze što je potrošačima ponekad teško pratiti.

I mi potrošači se moramo potruditi da malo više razumijemo ovo digitalno tržište i okružje koje se oko nas stvara, zaključuje.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!