Vlasniku jahte koja je udarila u ribaricu određen istražni zatvor

19.07.2023.

Zadnja izmjena 22:48

Autor: HRT

Sudac istražnog suda u Šibeniku odredio je istražni zatvor za 51-godišnjeg kapetana motorne jahte koja je u ponedjeljak naletjela na ribarski brod u Murterskom moru, pri čemu je poginuo 61-godišnji član posade ribarice. Sumnja se da je kapetan teško prekršio propise o sigurnosti prometa na moru, zbog čega se dogodio sudar s tragičnim posljedicama te mu prijeti višegodišnja zatvorska kazna. 

Tužiteljstvo je izvijestilo da je sudac istrage prihvatio prijedlog Županijskog državnog odvjetništva u Šibeniku i kapetanu motorne jahte odredio jednomjesečni istražni zatvor zbog opasnosti od uništavanja dokaza i tragova važnih za kazneni postupak, opasnosti od utjecaja na svjedoke i opasnosti od ponavljanja kaznenog djela.

Tužiteljstvo je preciziralo da se kapetana jahte sumnjiči da je zanemario, radi potpune procjene situacije oko sebe, važnost savjesnog izviđanja i promatranja te važnost kretanja sigurnom brzinom u plovidbi.

Očevidom je utvrđeno da je teško prekršio propise o sigurnosti pomorskog prometa te je policija Županijskom državnom odvjetništvu podnijela prijavu za kazneno djelo, za koje je predviđena kazna zatvora od 3 do 15 godina.

- Osumnjičeni je upravljao motornom jahtom. I on je u plovidbi grubo prekršio propise o sigurnosti plovidbe. S tim da nije vodio računa o situaciji oko sebe, isto tako i u kojoj je brzini plovidbe trenutno na moru. Zbog te činjenice došlo je do naleta motorne jahte na ribaricu. Uopće se nije vodilo računa o sigurnosti - o brzini, kao i broju plovila na moru u tom trenutku, izjavio je glasnogovornik PU šibensko-kninske Šime Pavić

'Vikao sam: Ljudi, ubit će nas!' 


Bio je to djelić sekunde. Uočio sam brod s desne strane deset sekundi prije. Išao je velikom brzinom, 25 do 30 nautičkih milja. Vikao sam samo: Ljudi, ubit će nas!, kazao je zapovjednik ribarskog broda Tomislav Jakovljev nakon nesreće. 

Lučki kapetan Ivan Paušić izjavio je kako ne bi ništa prejudicirao prije kraja istrage, dok se ne ispitaju svi i dok ne budu gotova sva vještačenja. Ispituju se, dodao je - sve osobe koje su sudjelovale u nesreći.

'Autopilot ne smije biti u upotrebi u teritorijalnim vodama'


Mogu li se i kako izbjeći takve tragedije, pitali smo profesionalnog ribara.

- Imamo alarmantnu situaciju i bilo bi normalno da administracija i resorno ministarstvo hitno reagiraju sa reformom pomorskih propisa. Došlo je do gomilanja broja nautičkih plovila, gustoća prometa u pojedinim lokalitetima Jadranskog mora je, po mom osobnom mišljenju, prevelika i zahtjevna i ono što je sigurno, a to se pokazalo već iz prvih izvješća ove pomorske tragedije. Radi se i o prilično velikoj brzini plovila koje je udarilo u ribaricu, a ja osobno pretpostavljam da je u kombinaciji bilo i korištenje autopilota, kazao je Petar Baranović.

- Autopilot kojeg ste spomenuli samo je jedna od ključnih stvari. Odgovorno tvrdim kao čovjek koji je proveo na moru dugi niz godina i zapovjednik sam ribarskog broda, osjećam se odgovoran za mlade zaposlenike - autopilot kao sredstvo u teritorijalnim vodama RH nema šta tražiti upotrebi. To je apsolutno neopravdano, a potencijalno vrlo opasno i tvrdim da se veliki broj pomorskih nezgoda događa upravo zbog upotrebe autopilota. To je sredstvo koje ima svoju svrhu i svoju opravdanost na dugim plovidbama. Kad plovite po otvorenom moru, da smanji fizičko opterećenje i napor posade, ustvrdio je. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!