Problemi s pitkom vodom i dalje muče dio Karlovčana.
02.10.2025.
07:03
Autor: Tanja Kuturovac/A.D.H./Regionalni dnevnik/HRT
Problemi s pitkom vodom i dalje muče dio Karlovčana.
Zamućenja se redovito pojavljuju, ljudi koji uredno plaćaju račune gube strpljenje.
Prije dva tjedna nalaz vode iz slavine u Zagrebačkoj ulici pokazao je visoku koncentraciju klora.
U Vodovodu i kanalizaciji negiraju problem i dalje tvrde - svi nalazi pitke vode su ispravni.
Voda iz slavine u Natašinoj kuhinji uzeta je prije tjedan dana.
Zamućenja su redovita, pa već više od godinu dana ima ugrađene filtre.
Kroz građansku inicijativu Dubovac još je prije skupila novac kojim redovito financira nezavisne analize pitke vode.
- Telefonom nam je tri puta rečeno: "Nemojte slučajno piti tu vodu", prije nego što je došlo analitičko izvješće, da voda ne odgovara radi povećane mutnoće i povećanog klora, govori Nataša Jakšić, Građanska inicijativa Dubovac.
U Vodovodu i kanalizaciji tvrde da su svi njihovi uzorci ispravni, pa čak i na spomenutoj lokaciji.
Nalaz je lažan tvrde, jer je uzet uzorak mutne vode.
A može li svatko procijeniti na oko kada je voda dovoljno bistra za konzumaciju?
- Može, najlakše da u plastičnu bijelu posudu natoči vodu ili stavi iza čaše bijeli papir, ali još bolje u plastičnu bijelu posudu, baš bijelu, i može prostim okom vidjet mutnoću i boju zamijetiti, je li to bistra voda ili nije, pojašnjava Dolores Raić, voditeljica laboratorija u ViK-u Karlovac.
Puno posla kada samo želite otvoriti slavinu i natočiti si vodu. Koju, naravno, redovito plaćate.
K tome, najavljeno je i poskupljenje komunalne naknade, na godišnjoj razini, od 20 do 40 eura po kućanstvu.
- Jedan od projekta kojim će se financirati tim povećanjem komunalne naknade je podrška Vodovodu i kanalizaciji da se ubrzaju aktivnost što se tiče zamjene postojeće vodovodne mreže, govori Damir Mandić, gradonačelnik Karlovca.
Gradonačelnik je najavio da postoji mogućnost otpisa, umjesto dosadašnja dva, tri kubika vode po kućanstvu, ukoliko prijave zamućenja tri i više puta.
- Oni bi definitivno nama trebali ukinuti račune za vodu dok ne riješe situaciju, sufinancirati kupnju aparata koji se uslijed loše vode kvare i napokon priznati problem, govori Nataša Jakšić.
Zasad priznaju da je vodovod u lošem stanju, da su na naplatu došle godine neodržavanja, međutim, voda koju isporučuju, tvrde - zdravstveno je ispravna. Sve dok - nije mutna.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora