Policija: Lani je poginulo 50% više pješaka nego 2021.

18.01.2023.

20:01

Autor: Marisabel Majić/Dnevnik/IMS/HRT

Ilustracija

Ilustracija

Foto: HTV / HRT

Na području zagrebačke Policijske uprave provodi se preventivno-represivna akcija „Zaštita pješaka". Cilj joj je smanjiti broj prometnih nesreća i stradalih, usmjerena je na prekršaje vozača, ali i na pješake koji kolnik prelaze izvan mjesta obilježenog za prelazak.


Prije dva dana dogodila se prometna nesreća u kojoj je stradala pješakinja. Prelazila je cestu izvan obilježenog pješačkog prijelaza dok je bilo upaljeno crveno svjetlo.

Akcijom "Zaštita pješaka" policija želi upozoriti vozače da prilagode brzinu kretanja i propuštaju pješake na obilježenim pješačkim prijelazima, ali i pješake da se ponašaju odgovorno.

Pješaci samo priznaju – koji put prelaze na crveno, ima ih koji su se „opekli”, pa čekaju da se upali zeleno svjetlo, ima ih koji cestu prelaze samo na zeleno. 

Cesta se smije prijeći najviše 50 metara od pješačkog prijelaza. Kazna za vozača koji ne propusti pješake iznosi 60 eura, a za pješake koji se ne pridržavaju pravila od 15 do 30 eura.

- Pješaci najčešće traže najkraći put, pored tipkanja mobitela i slušalica pretrčavaju cestu tamo gdje ne bi smjeli, upozorava Drago Bukovčak, policijski službenik za sigurnost cestovnog prometa. 

U 2022. godini bilježimo porast pješaka koji su smrtno stradali u prometnim nesrećama. Od ukupno 41 osobe koja je smrtno stradala na području pol uprave zagrebačke 11 je bilo pješaka. 

Prometni stručnjak naglašava da je pješačka infrastruktura u Hrvatskoj dobra, ali da uvijek ima prostora za poboljšanje. Iako pješaci imaju prednost, upozorava da ona nije apsolutna.

 - Pješaci moraju znati da se vozilo, iako se kreće po ograničenju, ne može zaustaviti u jednoj sekundi i da se ne može zaustaviti u par metara. Tako da moraju biti sigurni kada izlaze na pješački prijelaz da su ih vozači uočili i da će se oni zaustaviti, savjetuje Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu i prometni stručnjak.

A o kulturi u prometu djecu treba učiti od malih mogu te intenzivirati nastavu o sigurnosti u prometu.

Povod akciji 50% više poginulih pješaka nego 2021.

Policija pojačano zaustavlja i kažnjava sve koji su napravili prekršaj.

Tihomir Drobec
iz Službe prometne policije PU zagrebačke rekao je da je u današnjoj akciji utvrđeno 87 prometnih prekršaja, od čega 45 prekršaja pješaka, 42 prekršaja vozača - 23 prekršaja nepropuštanja pješaka, a 19 su ostali prekršaji.

Najčešći uzroci nesreća pješaka su neprilagođena i nepropisna brzina vožnje, kao i nepridržavanje sigurnosne brzine, jer zakon propisuje sigurnosnu brzinu kako bi vozač pravovremeno zaustavio vozilo i propustio pješake koji su stupili na pješački prijelaz.

Naglasio je da je djecu, osobe s invaliditetom i starije osobe vozač dužan propustiti kada tek stupaju na pješački prijelaz. Pješaci su ravnopravni sudionici u prometu, nisu u prednosti pred drugim sudionicima i moraju se ponašati prema prometnim propisima i pravilima.

Što se statistike tiče, povod akciji je bio povećani broj poginulih pješaka u 2022. - poginulo ih je 12, što je 50% više nego 2021.  

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!