16:33 / 13.05.2022.

Autor: Goran Damjanić/Regionalni dnevnik/HRT

Vožnja romobilima isključivo biciklističkim stazama

ilustracija

ilustracija

Foto: HRT / HRT

Sve popularniji električni romobili, odnosno njihovi korisnici, uskoro će umjesto kao pješaci, imati prava i obveze kao biciklisti. Varaždin je jedan od gradova koji su zahvaljujući infrastrukturi idealni za vožnju električnim romobilom. Sada će se Varaždinci koji ih voze, morati prilagoditi Izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama. 

Odzvonilo je romobilistima koji voze slalom između pješaka i automobila. Romobilima će uskoro biti moguće voziti isključivo biciklističkim stazama. Ako pak one ne postoje, moći će voziti u pješačkim zonama, ali jednako brzo - odnosno sporo, kao i pješaci.

- Do sad smo električne romobile u prometu tretirali kao pješake, jer složit ćete se sa mnom da oni nisu u istoj situaciji kao pješaci, da i oni razvijaju određene brzine i samim time su za njih opasnosti u prometu veće – izjavio je Danijel Posavec, voditelj poslova Prometne policije PU varaždinske.

Postavlja se pitanje hoće li romobilisti biti dovoljno sigurni na biciklističkim trakama, koje su de facto na samom kolniku.

- Naše je mišljenje da je suživot vozača romobila, pješaka i biciklista moguć pod uvjetom da se romobilisti kreću prilagođenim brzinama kretanja, a to znači ne brže od ljudskog hoda – kaže Posavec.

Fran Bijelić svakodnevno koristi električni romobil. Praktičan mu je, ekonomičan i ekološki prihvatljiv. Za njega nema dvojbe gdje romobilist treba voziti.

- Uglavnom smiju se voziti na biciklističkim stazama, odnosno na kolniku da ne ugrožavaju promet cestovnih vozila i da ne ugrožavaju promet pješaka - kaže.

Zakonski novitet bit će i obveza nošenja kacige.

- S tim se slažem i mislim da je to stvarno u redu jer pad s romobila je puno opasniji nego pad s bicikla – smatra Fran.

Varaždinci imaju na raspolaganju najam 150 električnih romobila. Tvrtka koja pruža uslugu već sada u centru grada putem GPS-a ograničava brzinu kretanja. Pitanje je kako, osim kažnjavanja, kontrolirati one koji voze nogostupima, parkovima i drugim pješačkim zonama.

- GPS naravno ne može vas locirati točno jeste li pola metra lijevo ili desno, ali nastojat ćemo se potruditi da sve zone i sva područja, pogotovo koje koriste slijepi i slabovidni, da takve zone ograničimo i brzinom, ali i zabranimo parkiranje na takvim mjestima – kaže Ivan Begović, operativni menadžer Bolta za Hrvatsku.

Novim će se pravilima trebati prilagoditi svi - od biciklista i romobilista, do vozača motornih vozila. Umjesto kazne od 300 kuna, mudrije je uložiti u edukaciju i prevenciju.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!