12:46 / 26.07.2021.

Autor: Jasminka Kalčić/Šime Vičević/Dnevnik/IMS/HRT/D.S./T.D.

Otvorena dionica Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava

Otvorena dionica Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava

Otvorena dionica Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava

Foto: Srecko Niketic / PIXSELL

Dionica Istarskog ipsilona na dijelu od Cerovlja do Lupoglava odnosno dodatnih 13 kilometara punog profila Istarskog ipsilona do tunela Učka, otvorena je u ponedjeljak. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković gostovao je u Dnevniku HTV-a i govorio o modelu naplate cestarine, Istarskom ipsilonu i komentirao autobusnu nesreću kod Slavonskog Broda.


Oleg Butković je istaknuo kako je ovo jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj.

- Njegova vrijednost je 160 milijuna eura. Budući da je to puni profil autoceste, ukupne dužine 28 kilometara koji podrazumijeva završetak od Pazina do tunela Učka. Prošle godine smo otvorili prvih 12 kilometara, a danas je otvoreno dodatnih 13 kilometara i za nekoliko dana bit će otvoren ovaj dio do Vranje, ostalih 3 kilometra, rekao je.

Paralelno s time gradi se i druga cijev tunela Učka sa završetkom prema Matuljima.

- Ovaj projekt je jako bitan, integrira u autocestovnu mrežu Republike Hrvatske. Otprilike 60 posto turističkog prometa tom dionicom dolazi u Hrvatsku, Primorsko-goransku županiju i ostatak obale. Dosad je taj dio autoceste bio jako nesiguran. Dosta je bilo pretjecanja i nesreća. Za sigurnost cestovnog prometa ovo je velika stvar, rekao je.

O naplati cestarine na Istarskom ipsilonu

- U Nacionalnom program,u oporavka kandidirali implementaciju novog sustava naplate cestarine na dionicama hrvatskih autocesta. Treba biti jedinstven sustav naplate cestarine, rekao je.

Hrvatske su službe brzo reagirale nakon strašne autobusne nesreće kod Slavonskog Broda. Bilo je mnogo nesreća na toj dionici autoceste A3. Riječ je o monotonoj, tranzitnoj cesti, a vozači autobusa i kamiona često su umorni kad se ne poštuje ograničenje sati vožnje. Kakvu ulogu u prevenciji takvih nesreća mogu imati inspekcije? 

- Što se tiče inspekcija, one su posljednjih godina pojačale svije aktivnosti što se tiče provedbe zakona o radnom vremenu i obveznim odmorima mobilnih radnika. Udvostručili smo broj kazni na svim dionicama autocesta i državnih cesta. Autobusni prijevoznik s Kosova koji je sudjelovao u nesreći, bio je nekoliko puta sankcioniran od strane prometne inspekcije posljednjih godina, čak su plaćene i kazne. Prometna inspekcija radi svoj posao. Educirali smo velik broj prometnih inspektora upravo oko toga da budu spremni odgovoriti na sve izazove. Hrvatske autoceste su na mnogim dionicama uvele videokamere, u tunelima i naplatnim postajama.Vidjet ćemo što će istraga pokazati oko tragedije kod Slavonskog Broda, ali najvjerojatnije se radi o ljudskom faktoru, rekao je.

Reporterka Jasminka Kalčić javila se u Dnevnik HTV-a i rekla kako radovi izvrsno napreduju te da su svi zadovoljni jer sve je nekako gotovo prije roka.

- Ova dionica je bitna jer je njome zabilježen najveći promet. Njeno dupliranje značit će povećanje veću protočnost i sigurnost. Još je ostalo 6 kilometara do tunela. To bi trebalo biti završeno za nekoliko tjedana, a onda slijedi najzahtjevniji dio, a to je bušenje cijevi kroz tunel Učka. To bi trebalo biti gotovo za nepune dvije godine. Nakon toga radovi sele na riječku stranu i čvor Matulji.U međuvremenu trebali bi biti duplirani vijadukti Mirna i Limska draga. Idućih nekoliko godina ostat će osiguran posao za nekoliko tisuća domaćih radnika, rekla je u javljanju.   

- Ovaj projekt znači gospodarski, društveni, ekonomski i turistički krvotok Istre. Razvoj u svakom pogledu. Istra je u pogledu turizma gotovo 90 posto autodestinacija i integracije Istarske županije u cijelu mrežu autocesta u državi, a time i europske koridore, znači zaključenje projekta koji se gradio desetljećima i koji je kroz javno-privatno partnerstvo s Bina-Istrom dobio kvalitetnu dimenziju, rekao je premijer Andrej Plenković koji je nazočio otvaranju.

To je predzadnja dionica Istarskog ipsilona prema tunelu Učka, a premijer je izrazio zadovoljstvo što će i preostala dionica uskoro biti dovršena i puštena u promet.

- Ostaje 1,5 milijardi kuna vrijedan projekt druge cijevi Učka i projektna dokumentacija za rješavanje ceste do Matulja u Primorsko goranskoj županiji. Tako ćemo kompletirat priču, istaknuo je Plenković.

Premijer je još jednom naglasio kako je najbitnije sačuvati dobru epidemiološku situaciju zbog tijeka turističke sezone.

- Drago mi je da Istra bilježi izvrsne rezultate, a ovaj projekt će to dodatno osnažiti. Hrvatska država će do 2027. godine uložiti čak 45 milijardi kuna, od čega 22 milijarde kuna u modernizaciju željeznica, 15 milijardi u ceste, tri milijarde u luke i pet milijardi za ostale investicije. Ovo je krupan tjedan za prometnu infrastrukturu i fascinantno je da se u istom tjednu dovršava Istarski ipsilon i da se spaja konstrukcija Pelješkog mosta. To nije formalno otvaranje mosta, već spajanje. Vjerujem da će već pred ljetnu sezonu 2022. biti otvoren i taj most s pristupnim cestama, najavio je premijer Plenković.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zadovoljan je što se cijeli projekt uspio realizirati u pet godina.

- Još predstoji otvaranje tri kilometra na dionici Lupoglav-Vranja. Ukupna vrijednost je 160 milijuna eura. To smo sve uspjeli u pet godina. To je uspjeh svih nas, rekao je ministar prometa. Najavio je nastavak gradnje ceste do Matulja uz nadu, kako je rekao "da će najkasnije do 2025. i taj dio biti zgotovljen" te je ujedno podsjetio kako se trenutno u prometnu infrastrukturu ulaže više od 25 milijardi kuna.

Generalni direktor Bina-Istre Dario Silić kazao je kako je na gradnju ove dionice u trajanju od 2 godine i 8 mjeseci bilo angažirano oko tisuću radnika te gotovo stotinjak strojeva. Istaknuo je da će ova dionica osim sigurnosti doprinijeti i povećanju prihoda od turizma budući da više od 90 posto turista, odnosno preko pet milijuna turista, u Istru dolazi autom koristeći Istarski ipsilon. 

- Vrlo jasna i otvorena zahvala ovoj Vladi i ovome premijeru, koji su dali podršku ovome projektu. On je mogao biti zgotovljen i prije. To svi skupa znamo, međutim, za ovu dionicu prijašnja Vlada nije imala razumijevanja, rekao je Boris Miletić, istarski župan.

- Apostrofirao sam, naglasio sam da je suradnja s njegovom Vladom fantastična. Nemam riječi pohvala kojima bih mogao se izraziti, rekao je Damir Kajin, gradonačelnik Buzeta. 

Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Predstavlja žilu kucavicu istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje više od deset milijuna vozila. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!