12:27 / 10.10.2021.

Autor: Irena Košar/Podnevni dnevnik/HRT

Želja za učenjem

Ilustracija

Ilustracija

Foto: Polina Zimmerman / Pexels

U Hrvatskoj samo 3,5 % odraslih sudjeluje u procesu cjeloživotnog obrazovanja. Najčešći su razlozi ponovnog sjedanja u školske klupe prekvalifikacija za novi posao ili jednostavno želja za učenjem.


U frizerskoj učionici nastava je u tijeku. Nakon teoretskog dijela slijedi praktični rad. Neke su polaznice već radile kao frizerke, a druge će taj zanat tek svladati.

- Kad završim ovo školovanje planovi su zaposliti se, a dalje ćemo vidjeti kako nam život pruži - kaže polaznica tečaja Martina Golik.

Ljiljana i Antun Kljaić u braku su dugo. Prije mirovine radili su u istoj školi. Sada dijele klupu na nastavi engleskog jezika. Ljiljana je nekada učila engleski i nije ga, kaže, naučila dobro.

- Kćer je živjela u Americi i mislila sam, možda ću i ja morati ići tamo, zato sam upisala engleski - kaže.

A suprug Antun je došao jer nije loše, kaže, vježbati mozak.

Za većinu odraslih koji sudjeluju u cjeloživotnom obrazovanju prvi korak je najvažniji.

- Istražuju neka područja koja nisu imali prilike nikada istraživati, vrlo rado uče informatiku, sve ono što danas jesu noviteti, vrlo rado uče strane jezike - otkriva Ivan Šutaloravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Zagreb.

U Hrvatskoj samo 3,5 posto odraslih sudjeluje u cjeloživotnom obrazovanju. Kako bi ih se potaknulo da iskoriste programe koji im se nude, razmišlja se o uvođenju vaučera.

- Vaučeri bi se dodjeljivali odrasloj populaciji tako da biraju one programe obrazovanja za koje smatraju da njima mogu koristiti - kaže Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Ulaganje u nova znanja i vještine znači i prilagodbu na nove trendove na tržištu rada, a oni se mijenjaju brže nego ikad prije.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!