Cijela struktura, ukupno duga 55 kilometara, zapravo je spoj mosta i podvodnih tunela. Izgradnja, tijekom koje je poginulo najmanje 18 radnika, stajala je oko 20 milijardi dolara.
U Kini je otvoren najveći prekomorski most na svijetu, čak 20 puta duži od legendarnog Golden Gatea u San Franciscu. Mega projekt, dug čak 55 kilometara, povezuje Hong Kong, Macao i kontinentalnu Kinu. Na mostu, koji je tijekom gradnje srušio brojne rekorde - bio je i naš Gordan Žvanović.
Autobus na kat prvi je krenuo u simboličnu vožnju preko kolosalnog mosta. Nakon 30 kilometara duge dionice preko delte Biserne rijeke, cesta se spušta u podvodni tunel dug gotovo 7 kilometara, kako bi se omogućio prolaz velikim brodovima. Izgradnja je počela još 2009., a projekt je stajao čak 18,5 milijardi dolara.
Kineske vlasti ističu da će most u cijelom području potaknuti daljnji razvoj gospodarstva. U njega je ugrađeno 400.000 tona čelika, dovoljno za izgradnju čak 60 Eiffelovih tornjeva.
Most će put od Hong Konga do Zhuhaia skratiti s tri - na samo pola sata. Unatoč rekordnim dimenzijama, most bi trebao biti otporan na prirodne nepogode poput tajfuna i potresa.
Mostom neće prolaziti vozila javnog prijevoza. Većinu prometa činit će teretni kamioni i posebni autobusi, a osobna vozila morat će imati posebnu dozvolu.
Neki su ga lokalni mediji prozvali mostom smrti jer je od početka gradnje na njemu život izgubilo 18 radnika, a nekoliko stotina je ozlijeđeno. Njegovu su izgradnju uz to obilježili i prekoračenje rokova, probijanje proračuna te optužnice za korupciju.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!