19:47 / 29.10.2021.

Autor: Miro Aščić/V.K./Dnevnik/IMS/HRT

Meta nakon Facebooka

Meta nakon Facebooka

Meta nakon Facebooka

Foto: Dado Ruvic / REUTERS

Stvaranje metaverzuma i ulazak u nova virtualna područja. Direktor i osnivač Facebooka Mark Zuckerberg kreće korak dalje. Zato i mijenja ime tvrtke u META. Odlučio se za rebrendiranje nakon što je bivša menadžerica Facebooka optužila kompaniju da šteti djeci i radi profita sije podjele u društvu.


Logotip like s palcem gore ispred sjedišta Facebooka u Menlo Parku u Kaliforniji zamijenjen je plavim beskonačnim oblikom - simbolom kompanije Meta, što znači izvan. Društvena mreža Facebook zadržava ime, isto kao i Instagram i WhatsApp, ali sada pod okriljem tehnološkog diva - Meta.

- Vrijeme je za novi brand koji će obuhvatiti sve što radimo i odražavati ono što planiramo stvoriti. Ponosan sam što mogu najaviti da se od danas naša tvrtka zove Meta, govori Mark Zuckerberg, izvršni direktor Facebooka.

Osnivač Facebooka kaže da je dosadašnje korporativno ime bilo povezano samo s jednim proizvodom, društvenom mrežom Facebook. Rebrendiranje se događa u vrijeme sve jačeg pritiska na kompaniju zbog optužbi da profit stavlja ispred sigurnosti i širi podjele.

- Umjesto da eksplicitno prizna negativan publicitet, Facebook je odlučio ostaviti sve iza sebe i krenuti naprijed s novim imenom Meta. Oni nas zaista žele zaslijepiti, jer to što planiraju neće se dogoditi u bliskoj budućnosti, rekao je Omar Akhtar, analitičar.

Novo ime odražava fokus na stvaranje metaverzuma, proširene i virtualne stvarnosti koja će transformirati ljudsko iskustvo. Metaverzum teži funkcionalnom i vizualnom spajanju stvarnog s digitalnim svijetom u kojem ćemo se igrati, družiti i raditi. 

- Od sada ćemo biti prvi metaverzum. S vremenom više nećete morati koristiti Facebook zbog nekih drugih naših usluga. Kako se naši novi brendovi i proizvodi budu pojavljivali, nadam se da će ljudi upoznati brand Meta i budućnost za koju se zauzimamo, naglašava Zuckerberg.

A tu budućnost Facebook je stavio među prioritete i najavljuje golemo ulaganje, iako priznaje da ga ne može stvoriti samo jedna kompanija. Dok jedni smatraju da je sve preuranjeno, metaverzum je već postao ultimativni cilj kojem teže tehnološki giganti videći u njemu budućnost interneta. 


video thumb

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!