Sve više stranih medija u Rusiji prestaje s radom

19:37 / 06.03.2022.

Autor: Hina/HRT

Ilustracija

Ilustracija

Foto: wk1003mike / Shutterstock

Sve više međunarodnih televizijskih kuća i stranih medija prestaje s radom u Rusiji pošto je tamošnji parlament ograničio izvještavanje o invaziji na Ukrajinu.

Njemačke javne televizije ARD i ZDF najavile su da trenutno prestaju s izvještavanjem o situaciji u Rusiji i Ukrajini iz svojih studija u Moskvi, ali će o njoj nastaviti informirati javnost iz svojih studija na drugim lokacijama.

Velik broj zapadnih medija, među kojima su i BBC i Bloomberg, obustavili su rad u Rusiju nakon što je Moskva uvela ograničenja za strane medije.

- CNN će prestati emitirati u Rusiji dok ne procijenimo situaciju i odlučimo o daljnjim koracima, rekla je ta televizijska kuća za dpa u petak.

Ruski predsjednik Vladimir Putin u petak je potpisao novi zakon po kojem se za širenje lažnih informacija o vojnim snagama može dobiti visoka novčana kazna i zatvorska kazna u trajanju do 15 godina.

Jedni od posljednjih ruskih neovisnih medija popularna radio postaja Ekho Moskvy i internetski portal Dozdh u četvrtak su zbog novog zakona prestali s radom.

Po ovom zakonu posebno se kažnjava širenje navodno lažnih informacija o ruskim vojnicima, diskreditiranje ruskih vojnih snaga, kao i pozivi na sankcioniranje Rusije.

Moskva invaziju na Ukrajinu službeno naziva vojnom operacijom, a medijima je već zabranjeno korištenje izraza kao što su napad i invazija.

BBC je u petak najavio da prestaje rad njihovih izvjestitelja u Rusiji. U nedjelju je glasnogovornik servisa potvrdio da je međunarodni program BBC World News, koji se emitira u mnogim zemljama diljem svijeta, u Rusiji blokiran od nedjelje.

Iz radija Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) kojeg financira SAD, u subotu su objavili da prestaju s radom u Rusiji.

Kao razloge prestanka rada naveli su stečajni postupak koji su ruske porezne službe pokrenule nad ruskom podružnicom RFE/RL, sve veći pritisak policije nad njihovim novinarima i novi zakon o medijima.

Ovu odluku RFE/RL nije donio na svoju ruku, ona mu je nametnuta napadom Putinovog režima na istinu., kazao je RFE/RL-ov predsjednik Jamie Fly u izjavi za medije.

Nastavljaju s izvještavanjem o katastrofalnoj invaziji Rusije na susjednu Ukrajinuali izvan Rusije. RFE/RL u Rusiji je prisutan od 1991.

Nakon godina prijetnji, zastrašivanja i zlostavljanja, iz Kremlja sada očajnički žele spriječiti da informacije o ilegalnom ratu u Ukrajini dođu do ruskih građana zbog čega su poštene novinare prikazali kao izdajice Rusije, dodao je Fly.

Drugi europski mediji, među kojima su i španjolska državna novinska agencija EFE, novine El Pais, televizijska kuća RTVE i talijanska televizijska kuća Rai, također su prestali s radom.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!