Vučić na udaru kritika zbog otvorenja autoceste bez kompletnih tehničkih uvjeta

06.07.2025.

14:53

Autor: T.D./HRT/Hina

Aleksandar Vučić
Aleksandar Vučić
Foto: Maxim Shemetov / REUTERS

Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić, u vrijeme nepovjerenja javnosti u institucije nakon novosadske tragedije, našao se na udaru kritika zbog otvorenja dionice autoceste na zapadu Srbije prije nego što su kompletirani svi tehnički uvjeti kojima se jamči potpuna sigurnost na 19,5 kilometara dugoj trasi.

Vučić je u subotu na svečanoj ceremoniji otvorio dionicu dok u zemlji traju višemjesečni prosvjedi potaknuti tragedijom u Novom Sadu 1. studenog prošle godine kad je u padu nadstrešnice na nedavno rekonstruiranom željezničkom kolodvoru poginulo 16 osoba.

Tom dionicom, koja znatno skraćuje putovanje od Beograda prema zapadnoj Srbiji i Zlatiboru kao jednoj od ikona domaćeg turizma, u nedjelju oko podneva krenula su prva vozila, a u prvo vrijeme cestarina se neće naplaćivati.

Cesta prolazi kroz veoma težak geografski teren i brdske predjele između Čačka i Požege, pa je na skoro trećini trase projektirano 35 mostova ukupne dužine 5196 metara, brojni nadvožnjaci koji povezuju lokalne ceste te tri tunela, od kojih su dva - Munjino brdo i Laz, najduži na autocestama u Srbiji.

Gradnju je financirala Vlada posredstvom Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture, investitor je JP "Putevi Srbije", a glavni izvođač je kineska kompanija "China Communications Construction Company". Ugovorena vrijednost dionice od Čačka do Požege, duge 30,96 kilometara, prema službenim podacima, doseže 450 milijuna eura.

No jučer otvorena dionica, prema pisanju medija i dostupnim podacima na koje upozorava stručna javnost, nije tehnički završena i nema uporabnu dozvolu. I Vučić i direktor javnog poduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, međutim, tvrde suprotno - da je sve "sigurno" i "napravljeno prema pravilima i propisima".

Dionica je svečano otvorena u subotu poslije više odgoda. Iako taj dio autoceste još nema uporabnu dozvolu, srbijanska vlada donijela je prošlog tjedna Uredbu kojom se suspendira Pravilnik o sigurnosti tunela, kako bi se dionica mogla nesmetano otvoriti.

Vučić je nekoliko dana uoči subotnje ceremonije javno iskazivao nervozu što otvorenje kasni, čak dovodeći u pitanje ocjene stručnjaka o potencijalno opasnim klizištima koja mogu ugroziti tunel Munjino brdo, čije su dvije cijevi duge 2,75 kilometara u jednom i i 2,74 kilometra u drugom smjeru.

Otvorene sumnje i upozorenja da se nije trebalo žuriti s otvorenjem dolaze u vrijeme kad je javnost iznimno osjetljiva nakon novosadske tragedije, za koju još traje istraga zbog sumnji da su radovi, izvedeni uz niz koruptivnih aranžmana vlasti s građevinskim tvrtkama i podizvođačima, pridonijeli smrtonosnom padu nadstrešnice na novosadskom željezničkom kolodvoru.

Televizija Insajder objavila je prije da su inženjeri zaduženi za stručni nadzor jednoglasno odbili potpisati dokumente koji su preduvjet za potvrdu da je dionica završena i pogodna za pozitivno izvješće Povjerenstva za tehnički pregled i puštanje u probni rad.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!