Oglašavanje u medijima zbog krize u Agrokoru palo 1,4 posto

Prema procjeni Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA), oglašivači su lani u zakup oglasnog prostora uložili 1,47 milijardi kuna, što je 1,4 posto manje u odnosu na prethodnu godinu, a prvi pad nakon četiri godine ponajviše je posljedica krize u Agrokoru. Procjenjuje se da taj koncern čini između 8 i 9 posto ukupnog tržišta zakupa medija, navodi se u izvješću HURA-e.

Na TV otpada 50 posto oglašivačkog kolača

Najviše se i dalje troši na oglašavanje na TV postajama. Oglašivači su 2017. na oglase na TV postajama potrošili 741 milijun kuna, što je doduše pad od 2,2 posto, no na TV i dalje otpada najveći dio oglašivačkog kolača, oko 50 posto. Podaci za prošlu godinu pokazuju da oglašavanje u online medijima i dalje raste, dok relativno snažno pada oglašavanje u tiskovinama. Procjenjuje se, naime, kako je vrijednost oglašavanja na internetu prošle godine iznosila 245 milijuna kuna, što je 14,5 posto više nego godinu prije. To predstavlja udio u ukupnom oglašavanju od 17 posto. Oglašavanje u tisku procijenjeno je na 218 milijuna kuna, što je 13,3 posto manje u odnosu na 2016. i čini 15 posto. Oglašavanje na radiopostajama iznosilo je, pak, 127 milijuna kuna, 0,4 posto manje nego godinu prije. Na vanjsko oglašavanje, odnosno u segmentu klasičnog display-oglašavanja, potrošeno je 130 milijuna kuna (rast od 0,3 posto), a pod stavkom ostalo procijenjena je potrošnja od 10 milijuna kuna (pad od 7,8 posto u odnosu na godinu prije).

Na početku 2018. pozitivni trendovi

Pozitivan je podatak, smatraju u HURA-i, da se nakon lanjskog pada već u prvom kvartalu 2018. bilježi porast investicija i broja aktivnosti. "Predviđamo da će rasti udio investicije u online medije, a očekuje se i porast vanjskog oglašavanja koji ima najširi doseg, zbog velike fragmentacije drugih kanala. U konačnici, investicije u oglašavanje zasigurno će porasti zbog porasta broja kanala i posebnih formata od kojih će svaki imati svoju ciljanu publiku", navodi voditelj sekcije medijskih agencija HURA Božidar Abramović. Prema njemu, omjer investicija u kanale izmijenit će se u korist onoga koji će omogućiti odgovarajući doseg, ovisno o tipu poruke i ciljane skupine koju oglašivač ima. "No iako će investicije u online oglašavanje rasti, TV će i dalje zauzimati najveći udio", ističe Abramović.

HURA u izvješću navodi i da podaci predstavljaju procjenu neto investicije u oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima kuna prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.

Ocijeni članak

Prosječna ocjena: 1 Broj ocjena: 1