Pavić u Saboru brani mirovinsku reformu

Ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić saborsku raspravu o izmjenama Zakona o mirovinskom osiguranju iskoristio je da objasni ciljeve najavljene mirovinske reforme.

Pavić je istaknuo da deficit mirovinskog sustava godišnje iznosi 17 milijardi kuna i kako je cilj reforme da mirovine sadašnjih i budućih umirovljenika budu veće.

Krenuli smo u reformu jer se prilagođavamo dinamici tržišta rada, gospodarskim prilikama i demografskim izazovima. Prosječni staž umirovljenika u Hrvatskoj je 30 godina, oko 20 posto hrvatskih umirovljenika ima više od 40 godina radnog staža, mirovine su male i iznose 42 posto prosječne plaće, a godišnji deficit mirovinskog sustava je 17 milijardi kuna, kazao je Pavić obrazlažući razloge za mirovinsku reformu.

Mostovac Tomislav Panenić smatra da više ljudi vjeruje Angeli Merkel i da će s par godina rada u Njemačkoj stvoriti bolju budućnost nego Vladi premijera Andreja Plenkovića i njemu osobno.

Da ministar brani neobranjivo, smatra Željko Jovanović (SDP). Pokušavate prodati jednu novu pljačku, pljačku vrijednu 90 milijardi kuna naših umirovljenika i istovremeno ucjenjujete hrvatske građane, hrvatske umirovljenike nudeći im da ćete im dati povećanje od 27 posto ako se odreknu svega onog što su štedjeli cijeli radni vijek, kazao je Jovanović.





Njegov stranački kolega Nenad Stazić optužio je pak ministra da obmanjuje javnost, a pridružio mu se i Nikola Grmoja (Most) koji je zbog upadica izgubio pravo na riječ.





Sabor: U dva sata odrađeno pet točaka

U sabornici je poslijepodne bilo tek 10-ak zastupnika, nije bilo ni previše interesa za rasprave pa je tako u otprilike dva sata odrađeno pet točaka dnevnog reda među kojima i izmjene Zakona o osnivanju Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

Izmjenama Zakona o Agenciji za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom više ne predviđa mogućnost financiranja rada Agencije iz drugih izvora kao što su donacije, fondovi i slično u cilju osiguravanja neovisnosti rada Agencije.

Nadalje, prijedlogom zakona nastavlja se daljnje usklađivanje hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije u dijelu istraživanja nesreća u području pomorskog prometa i sigurnosti željeznica. Također se propisuje i mogućnost korištenja stručnjaka za istraživanje nesreća u okviru stalnih i povremenih stručnih savjetodavnih tijela.

Anka Mrak Taritaš (Glas) upozorila je na povećani zračni promet u tijeku turističke sezone i u tom kontekstu naglasila važnost rada Agencije. U pomorskom prometu naglasila je ulogu Agencije u aspektu zaštite okoliša, a u željezničkom prometu upozorila na neobilježene željezničke prijelaze.
Zastupnici su odradili i zakonske prijedloge koji se tiču međunarodne suradnje, odnosno prijedlog zakona o provedbi projekata međunarodne institucionalne suradnje Europske unije i projekata tehničke pomoći, prijedlog zakona o sudjelovanju civilnih stručnjaka u međunarodnim misijama i operacijama, te izmjene Zakona o pravosudnoj suradnji u kaznenim stvarima s državama članicama EU.

Hrvatski sabor ušao je u posljednji tjedan zasjedanja, prije dvomjesečne ljetne stanke, u kojemu bi trebao raspraviti još 15-ak točaka. Sabor će rad zaključiti u petak glasovanjem o raspravljenim zakonima.