Zbog Uljanika prijete naplate enormnih jamstava

Upitan o internom dopisu Ministarstva financija upućenom Ministarstvu gospodarstva oko problema u Uljaniku, ministar financija Zdravko Marić rekao je kako se radi na tom predmetu koji je složen.

Svjesni smo svega što je tamo, gledamo kako i na koji način napraviti pozitivne iskorake. Sada je u ovom trenutku najvažnije taj plan i program restrukturiranja usuglasiti, ujednačiti i tako ga poslati Europskoj komisiji tijekom srpnja, kazao je Marić.

Poslovni dnevnik danas piše da je u internom dopisu ministra financija Zdravka Marića ministru gospodarstva Darku Horvatu od 29. lipnja jasno kako Vlada nimalo nije zadovoljna dosadašnjim postupanjem Uprave Uljanika, niti načinom na koji su predstavljali podatke o poslovanju te rizicima nakon što su dobili državno jamstvo za 96 milijuna eura ove zime, posebno zbog realne mogućnosti aktiviranja čak 124,5 milijuna eura, što bi moglo ugroziti program restrukturiranja i opstanak brodogradnje u Puli i Rijeci.

Iz dopisa je, piše taj list, razvidno da je situacija je u posljednjih nekoliko mjeseci kulminirala zbog neuredno ispunjenih ugovornih obveza oko novogradnje 500, koja je lani u srpnju porinuta u more. Riječ je usisnom jaružalu na vlastiti pogon koje je Uljanik ugovorio s luksemburškom kompanijom Dredging and Maritime Management, a kako se navodi u dopisu, prijeti raskid ugovora, što bi lančano moglo utjecati i na druge ugovore. Ministarstvo financija, piše Poslovni dnevnik, ne shvaća zašto ih Uljanikova Uprava, koja ostvaruje korist od odobrenih državnih jamstava, o tome ne izvješćuje s obzirom na veliku mogućnost pozivanja na plaćanje cjelokupnog paketa državnih jamstava, ali i ostalih rizika koji se dotiču drugih brodova koje je Uljanik ugovorio, ne samo u Puli, nego i u Rijeci.

U travnju je objavljeno da je Danko Končar, vlasnik Kermasa koji je nedavno izabran za strateškog partnera Uljanika, nakon sastanka s Upravom Uljanik grupe i sindikatima najavio ulazak Brodotrogira u sastav Uljanika.