Butković: Kako smo riješili autoceste, tako ćemo i željeznicu

331 milijun kuna bespovratnih sredstava vrijedan je ugovor potpisan danas između Vlade i Grada Zagreba za rekonstrukciju zagrebačkog rotora. To je samo jedan u nizu infrastrukturnih megaprojekata iz resora ministarstva mora, prometa i infrastrukture, o čemu je u Temi dana govorio ministar Oleg Butković.

Od 331 mil kn, 273 je iz fonda za regionalni razvoj, ostatak je iz državnog proračuna, radovi traju mjesecima, a tek je danas potpisan ugovor o bespovratnim sredstvima, ministar kaže kako građani vjerojatno ne znaju da se provode projekti financirani u vrijednosti od oko 2,5 mlrd bespovratnih sredstava. Još je toliko u pripremi, jedan od najvećih je i zagrebački rotor.

U odnosu na prvotna predviđanja, troškovi su narasli za 50 mil kn, Butković kaže da uvijek u projektiranju i pripremi troškovnika dolazi do određenih cifri i iznosa koje je potrebno korigirati, smatra da tu nema dodatnih troškova koji bi bili kritični jer je projekt transparentan.

Uz rotor, gradi se i Pelješki most, ministar kaže kako sve teče jako dobro, sada smo na oko 70 zabijenih pilota, to je oko pola i sve će biti zabijeno do kraja svibnja. Osvrnuo se na ostale faze projekta i potencijalni problem oko pristupnih cesta, Butković kaže da su hrvatske ceste donijele odluku o odabiru i izjavljena je žalba, pa kaže da ne može još komentirati. Što se tiče treće i četvrte faze, ponude će početkom travnja predati Hrvatskim cestama, kazao je ministar.

- Kao ministar ističem da se ovakve žalbe trebaju rješavati brže nego neke druge iz razloga što se radi o velikim infrastrukturnim projektima financiranim od strane EU-a, dodao je.

Rok za izgradnju pristupnih cesta je 33 mjeseca, što znači da sutra radovi krenu, bili bi gotovo do 2022. godine, što je nekoliko mjeseci nakon završetka mosta. Butković kaže da je konačni rok do kada traje financiranje i sve treba biti gotovo do 2023., uvjeren je da će sve biti gotovo u 2022., ali teško je očekivati da sve bude gotovo baš isti dan.

Luka Rijeka je također veliki projekt, najavljeno je da bi u idućih 7 godina promet trebao biti milijun kontejnera, ministar kaže da je u Rijeci trenutno 7 aktivnih projekata ukupne vrijednosti oko 130 mil kn. Istaknuo je veliku prednost Luke Rijeka u odnosu na druge europske luke jer ima mogućnost proširenja.

Po pitanju učinkovitosti željezničkih usluga najgori smo u Europi, ministar kaže da za to postoje objektivni razlozi - nismo mogli u isto vrijeme graditi autoceste i željezničku prugu, izašli smo iz rata i nismo imali takve financijske mogućnosti.

- Sada ulažemo čitav niz sredstava, uglavnom iz EU fondova, za željezničku infrastrukturu, nikada se nije ulagalo kao sada u željezničku infrastrukturu. Druga je stvar je restrukturiranje samog željezničkog sustava (...) činjenica je da je to zapušten sustav i da ga treba restrukturirati. To je posao i izazov, vjerujem da po uzoru kako smo riješili autocestovni sektor - nismo prodali autoceste, restrukturirali smo, krenuli smo u taj projekt - da ćemo riješiti i željeznicu i da će rezultati sigurno biti puno, puno bolji već sljedeće godine, dodao je Butković.