HRT otkriva primjer mutnih poslova u Uljaniku

HRT je u posjedu ugovora između karlovačke tvrtke Adriadiesel, u vlasništvu obitelji Končar i kineskog proizvođača agregata iz kojeg je vidljivo da je Uljanik 30. srpnja 2018., dakle kad već nije bilo novca za plaće radnika, Kinezima platio 10 milijuna kuna.





Kinezi naime nisu željeli isporučiti agregate dok ne dobiju novac. Paradoksalno je da je Uljanik godinu dana prije karlovačkoj tvrtki Adriadiesel isplatio 1,7 mil. eura, ali oni nisu taj novac proslijedili kineskoj tvrtki. Tako je Uljanik, u nastojanju da dobije agregate, morao još jednom platiti.

Uljanik je ta dva agregata za brod, koji se još nalazi u pulskom brodogradilištu, platio ukupno 22 milijuna kuna, a agregati su još uvijek u karlovačkoj tvrtki. Taj slučaj pokazuje kako su se mutni poslovi radili u Uljaniku. Prilikom nabave opreme sve se preplaćivalo, a brodovi su prodavani ispod cijene.

Iz Uljanika danas nisu željeli komentirati ovaj slučaj. Rekli su samo da je ugovor poslovna tajna.

Boris Tolić iz Adriadiesela izjavio je za HTV da motori nisu dva puta plaćeni. Prvi su put, kaže naručeni po cijeni koja nije odgovarala prema Adriadieselu. Dogovaralo se da se ubrza njihova proizvodnja, gdje je Uljanik direktno plaćao CSCC-u, našim partnerima iz Kine, a Adriadiesel je time na sebe preuzeo da vrati novce u naredne tri godine Uljaniku, rekao je.

Uljanik i politika

A u političkim prepucavanjima zbog krize u Uljaniku vrlo radikalnu poziciju zauzeli su u IDS-u pokušavajući svu odgovornost prebaciti na sadašnju i bivše vlade. Iako se očajnički žele odmaknuti od uhićenih Uljanikovih čelnika, postoje barem dva područja u kojima su IDS-ovci s njima usko surađivali. Danas tvrde da je jedino Uljanik izostavljen prilikom restrukturiranja hrvatske brodogradnje - prije desetak godina upravo su oni tražili da se tvrtka ne restrukturira. Kada ga je vlada Ive Sanadera željela privatizirati - IDS se oštro usprotivio. U arhivu je zavirio Dražen Majić.