Kreativna industrija: Najbrže rastući sektor

Kulturne i kreativne industrije, u koje među ostalim spadaju filmska industrija, dizajn i arhitektura, jedan su od globalno najbrže rastućih sektora.

Zapošljavaju sve više visoko kvalitetnih i obrazovanih kadrova s plaćama osjetno većim u odnosu na druge industrije te privlače sve više ulaganja. Upravo se tim dinamičnim područjem gospodarstva bavi i jedna od najvažnijih svjetskih konferencija "B creative" u Zagrebu. 

Konferencija okuplja velik broj institucija, udruga i poduzetnika iz čak 116 zemalja. Izvršni direktor vodećeg europskog savjetodavnog i istraživačkog centra za ovo područje  ističe kako je i Europi trebalo vremena da shvati vrijednost kreativaca. 

- Sektor je veći od farmaceutske i automobilske industrije. Zato se nadamo da će ova konferencija u Zagrebu pomoći da se podigne svijest o važnosti poticanja ovoga područja, rekao je Philippe Kern, izvršni direktor KEA-e.

Izniman potencijal konferencije prepoznali su i naši poduzetnici i institucije.

- Naši su kreativci prisutni u gospodarstvu, imamo raznolike sustave potpora, participiraju na međunarodnom tržištu, imamo nekih vrlo uspješnih primjera izvoza, ističe Nina Obuljen Koržinek, ministrica kulture.

Organizatorica i predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović kaže da je financiranje središnja tema skupa.

- Nadamo se da će slijedom ove konferencije u biti doći do nekakvih odluka i novih strategija i politika, govori Ivana Nikolić Popović, organizatorica.

Kulturnjaci i kreativci rade u mnogobrojnim manjim tvrtkama koje uvijek traže nove izvore financiranja i prilike za razvoj poslovanja.

- To vidimo u Hrvatskoj, ali i u razvijenim ekonomijama - ovo je prilika da razmijenimo iskustva kako bi bili još bolji u onom što radimo, naglašava Davor Bruketa, panelist.

U Hrvatskoj u tim industrijama radi oko 124 tisuće ljudi.

- Mladi ljudi, visoko obrazovani, to je nešto što moramo svakako podržavati jer daju dodatni doprinos jačanju naše i zaposlenosti i BDP-a, govori Luka Burilović, predsjednik HGK.

Iskustva zemalja poput Engleske, Danske, Norveške, Austrije i Njemačke pokazuju da se ulaganje u kulturne i kreativne industrije pozitivno odražava na sve segmente gospodarstva.