Akcija pilota o kojoj se neće znati

Edi Škovrlj na kninskoj je tvrđavi razgovarao s pilotom Matkom Raosom, za kojega kaže da je brži od vjetra. Prije 25 godina Raos je imao 45 godina, a njegova bi se biografija mogla svesti na tri riječi - vrhunski, prekaljeni pilot. Bio je pripadnik najelitnijih postrojbi.

- VIDEO: Proslava Dana pobjede i domovinske zahvalnosti u Kninu

- Oluja - najsjajnija vojna operacija u povijesti Hrvatske 

Puno je puta letio po buri, a osobito je lijepo to raditi jedrilicama. Dosad nije baš rado pričao o Oluji. Danas je kazao kako su piloti u zrakoplovnoj bazi bili izuzeti za posebnu zadaću u noći 4. i 5. kolovoza 95.

- To smo dobro i teatralno izveli, o tome se ne smije pričati i mislim da se to nikad neće smjeti reći. Akcija je bila važna i odigrala je veliku ulogu u Oluji. Ta dva leta spasila su puno života hrvatskih vojnika, ali i Srba koji su bili nasuprot. Za mene to nije bila borbena akcija, govori Matko Raos.

Njegova postrojba imala je još 1992. 170 borbenih letova. Letovi u Oluji nisu bili previše zahtjevni, a najzahtjevniji let bio je rušenje repetitora na Leotaru početkom akcije oslobađanja Dubrovnika, dodaje Raos koji je nakon svojih letačkih dana tražio da ga se pridruži kopnenim snagama.

- Počeo sam u 4. gardijskoj brigadi i u njoj završio. Zamolio sam Antu Gotovinu da me pusti da idem s Damirom Krstičevićem do granice Hrvatske, kazao je Matko Raos.