Što ako vas pregazi - romobil?

Električni romobili sve su više dio svakodnevice na cestama. No u propisima o sigurnosti prometa na cestama električni romobili gotovo da i ne postoje, nije uređeno kojom brzinom se mogu kretati, kuda se mogu kretati, tko njima sve može upravljati i pod kojim okolnostima. Posebno je nejasno i koja su prava potrošača u slučaju prometnih nezgoda u kojima sudjeluju električni romobili.

➡️ Policija upozorava vozače električnih romobila

Ako se, primjerice, u prometu vozač romobila sudari s pješakom, i jedan i drugi se smatraju pješacima. Nije jasno tko će platiti štetu, romobilisti ne plaćaju policu osiguranja. Trebali bismo zaštititi i jednu i drugu stranu, smatra prometni stručnjak dr. sc. Šime Savić.

- Trebali bismo urediti i pitanje kakve bi uvjete trebao svaki romobil ispunjavati ako je već u prometu - primjerice, trebao bi imati prednje i zadnje svjetlo, uređaj za kočenje, uređaj za zvučno upozorenje, trebalo bi se postaviti ograničenje brzine, vozač ne bi smio upotrebljavati alkohol... Također je važno definirati kuda se trebaju kretati romobilisti - po kolniku, biciklističkim stazama, pješačkim zonama... Zasigurno treba poticati ekološka vozila, ali nikako nauštrb sigurnosti sudionika u prometu - rekao je za emisiju Dobro jutro, Hrvatska.

Savić kaže da su romobili doživjeli ekspanziju i da više nisu dječji predmet zabave - danas služe za prijevoz. Oni su mobilni, ekološki prihvatljivi, ali njihova uporaba nije uređena.

- Tretiraju se kao pješaci jer bivši je zakon regulirao samo romobile, a onaj dječji romobil kojim je zabranjeno igrati se na kolniku i današnji električni nemaju nikakve poveznice - rekao je Savić i dodao da dodatno pogoršava situaciju činjenica da je električni romobil nečujno vozilo pa vam može prići na pješačkom prijelazu velikom brzinom a da ga nitko ne čuje.

Kaže i da je Europska unija prepustila zakonsko uređenje romobilista nacionalnom zakonodavstvu, ali u Hrvatskoj se po tom pitanju ništa nije dogodilo.

Dodaje i kako je općenito stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj jako loše. Kaže da je to pitanje prometne kulture, a ne policije. Nalazimo se na dnu europske ljestvice po broju smrtnih slučajeva i dok se svi ne angažiraju, ništa se neće promijeniti - upozorava.