Fuchs: Koncept nastave dobar, učenici u školama pod kontrolom

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je da se ne planira mijenjanje koncepta izvođenja nastave jer je održiv i dobar.

Krajnja mjera bi bila zatvaranje škola jer kada ih zatvorite, ako se ne radi o "lockdownu" nego se jednostavno škola zatvara, to ne znači da su svi učenici u samoizolaciji. Svi oni učenici koji nisu u samoizolaciji, nego prate nastavu na daljinu, oni mogu izlaziti, družiti se i onda ta svrha je upitna. U školama su oni ipak pola dana, na neki način, pod kontrolom, rekao je Fuchs prije Vladine sjednice.

- Najveći broj ulazaka u škole je ulazak virusa izvana jer su učenici postali pozitivni izvan škole, ili najčešće u obiteljima, rekao je Fuchs te dodao da su se i nastavnici u najvećem broju koronavirusom zarazili izvan škole.



U slučaju pogoršanja epidemiološkoga stanja, poručio je, spremne su i tehničke i nastavne stvari, jer ionako dio djece prati nastavu online.

- Sve je spremno, a snimaju se i određene nastavne jedinice unaprijed, dodao je.

Ocijenio je da je prelazak na online najlošiji model izvođenja nastave.

- Pozitivniji je učinak da su djeca u školi dok god to možemo održavati, poručio je Fuchs.

Broj učenika pozitivnih na koronavirus i onih u samoizolaciji porastao je, rekao je te dodao da se trend povećanja pozitivnih osoba u hrvatskom pučanstvu reflektira u sličnom odnosu i među učenicima.

- Broj pozitivnih učenika u osnovnim školama otprilike je za oko 10% manji nego u srednjim školama, dok je broj učenika u samoizolaciji za desetak posto viši u osnovnim nego u srednjim školama, napomenuo je.

U samoizolaciji je, istaknuo je, podjednak broj razreda i u osnovnim i u srednjim školama.

- Od ukupno 27.000 razrednih odjela u Hrvatskoj, u samoizolaciji je njih 0,7%, dodao je.

- Po modelu A, odnosno nastavu licem u lice, održava 78,8%, odnosno 1071 škola, po modelu B , dakle po mješovitom modelu gdje je pola učenika na nastavi, a pola kod kuće u naizmjeničnim ciklusima, rade 83 škole ili 6,11%, rekao je ministar.

- Nastavu po modelu C, odnosno potpuno online, izvodi se u 19 škola, ili 1,44%, rekao je Fuchs dodavši da su 142 škole, ili 10,45%, u kombinaciji A i C modela, gdje se razredna nastava od 1. do 4. razreda osnovne škole provodi licem u lice, a predmetna od 5. do 8. online.

Ministar je na sjednici Vlade stanje u školskom sustavu ocijenio stabilnim te je istaknuo kako misli da ovakav pristup treba održavati i dalje.

- I dalje smo na poziciji da je ovakav pristup najbolji mogući u ovom trenutku zbog pedagoških, psiholoških socijalnih, a svakako i gospodarskih aspekata, jer onog časa kada su djeca, a pogotovo ovi mali, kod kuće, onda kod kuće mora ostati i netko od roditelja koji tada ne mogu ići na posao te se stvar komplicira u više razina, rekao je Fuchs istaknuvši da će Ministarstvo djelovati sukladno epidemiološkoj situaciji i onome što bude propisivao Nacionalni stožer.

Napomenuo je da na ovaj način nastavu provode Finska i Estonija.

Francuska, primjerice, ima isključivo nastavu licem u lice, a otvorene škole zadržala je i Španjolska, osim u nekim regijama koje su izrazito zahvaćene.