Kakva je situacija u zdravstvenom sustavu?

Bolnice se prebrzo pune zaraženima, liječnici upozoravaju na sve lošiju situaciju s medicinskom opremom i zaštitom, ministar Beroš poziva na mobilizaciju zdravstvenih radnika. Kakva je situacija u zdravstvenom sustavu? Što zdravstvo i njegove korisnike čeka idućih mjeseci? Prijeti li krah ili je moguća efikasna reorganizacija? 





Silvio Bašić, državni tajnik u Ministarstvu zdravstva, gostujući u emisiji Hrvatskog radija "U mreži Prvog" rekao je da ovo nije vrijeme za prepirke i svađe već  da je vrijeme za zajedništvo kada svi moramo skupiti glave i trezveno razmišljati kako pridonijeti poboljšanju situacije da ona ne eskalira.

- Moramo shvatiti da je situacija ozbiljna, trebamo se za početak pridržavati preporučenih mjera i čuvati zdravstvene radnike, rekao je.

Julije Meštrović, ravnatelj KBC Split, rekao je da im je 50 posto kapaciteta koji su namijenjeni pacijentima pozitivnim na koronavirus zauzeto.

- Mi ne možemo liječiti samo bolesnike s COVID-om. Ima i drugih bolesnih koji su u jednakoj potrebi, ali ovo su okolnosti koje mogu biti opasne i može nam se u Splitu dogoditi da ćemo morati otvoriti COVID-bolnicu na Križinama i raditi samo hitne pacijente. Ne želimo da se to dogodi, ali što će se dogoditi u bolnici, ovisi o našem ponašanju izvan bolnice.

Istaknuo je da se moramo početi odgovorno ponašati ne samo zbog sebe nego i zbog ljudi s kojima živimo.

Boris Ujević, potpredsjednik Hrvatske udruge bolničkih liječnika, rekao je da problemi koje je liječnica navela u pismu nisu nepremostivi i teški, to su organizacijski i tehnički problemi i lako se daju riješiti.

Istaknuo je i da će KB Dubrava već danas dobiti pomoć u ljudstvu, ali dodao je da su i županijske bolnice oko Zagreba u vrlo lošem stanju.

Ujević je rekao i kako smatra da umirovljeni liječnici i studenti mogu pomoći epidemiolozima u traženju kontakata, ali da rad s pacijentima s COVID-om nije niti za studente niti za umirovljene liječnike. 

Nataša Ban Toskić, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine, rekla je da je na njih pritisak ogroman, te da je njihov opseg posla i prije pandemije bio velik.

Istaknula je da ukoliko iz cijele Hrvatske pristižu pritužbe istog tipa rekla bi da je tu sustavni problem, a ne nedogovornost ili nerad pojedinca.

- Mi smo doista postali teško dostupni našim pacijentima jer smo preopterećeni. Ukoliko se 100-150 puta javim na telefon sigurno da će onaj 151 ostati nezadovoljan. Rad u ordinaciji provode dvije osobe, liječnica i medicinska sestra, sa dvije telefonske linije, dok primaju pacijente koji čekaju pred domom zdravlja, dok odgovaraju na mailove... I uz sve to ne mogu se kontinuirano javljati na telefon. Pacijent koji sjedi u ordinaciji je moj prioritet, rekla je. 

Bašić je rekao da u Ministarstvu svi jako dobro znaju koliko se zdravstveni djelatnici maksimalno trude i obavljaju svoj posao, iako uvjeti nisu kakvi bi htjeli.

- Naš zdravstveni sustav nije idealan, ali nije ni u nekim drugim zemljama. Ova pandemija je naglasila nedostatke o kojima se vodi računa i nadam se da će biti ispravljeni u nekom narednom vremenu.