Više od 10.000 europskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitka.
04.08.2025.
13:46
Autor: E.D./HRT/Hina
Više od 10.000 europskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitka.
Izjave koje je iznijela udruga hotelijera HOTREC su netočne i mogu dovesti do pogrešnog tumačenja, reagirala je u ponedjeljak administracija platforme za rezervaciju smještaja Booking.com.
- Izjave koje je iznio HOTREC su netočne i mogu dovesti do pogrešnog tumačenja. Presuda Suda Europske unije nije zaključila da su klauzule o cjenovnom paritetu koje koristi Booking.com protukonkurentske niti da utječu na tržišno natjecanje (...). Stoga ova presuda ne otvara prostor za zahtjeve za naknadu štete, a mi ćemo i dalje, ako bude potrebno, pred sudom dokazivati da klauzule o paritetu nemaju protukonkurentski učinak. Također, želimo potvrditi da nismo zaprimili nikakvu službenu obavijest o pokretanju kolektivne tužbe, kaže se u reakciji Booking.coma.
Cjenovni paritet nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.
Hoteli su sada nizozemskom sudu podnijeli tužbu, tvrdeći da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitke.
- Europski hotelijeri dugo su bili prisiljeni tolerirati nepoštene uvjete poslovanja i prekomjerne troškove. Vrijeme je da se ujedinimo i da zatražimo odštetu, rekao je Alexandros Vassilikos, predsjednik udruge ugostitelja HOTREC.
- Naša zajednička inicijativa šalje jasnu poruku: ugostiteljstvo u Europi neće tolerirati zlouporabe na digitalnom tržištu, dodao je Vassilikos.
Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i Udruga potrošača pozvale su građane koji su zbog takve Booking.comove prakse pretrpjeli štetu da mi se pridruže.
Booking.com već godinama naplaćuje previsoke cijene za hotelske sobe, što je nizozemskim potrošačima prouzročilo štetu od "nekoliko stotina milijuna eura", ustvrdile su udruge.
- Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine, izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora