Biti konkurentan ne znači biti jeftin: Što znači prava vrijednost u turizmu?

04.09.2025.

10:57

Autor: L.P./Studio 4/HRT

Što bi cjenovna konkurentnost našeg turizma trebala značiti u praksi - komentirali smo u emisiji Studija 4.


- Biti cjenovno konkurentan znači da za istu cijenu pružaš uslugu više kvalitete nego tvoja konkurencija. Za istu cijenu pružamo uslugu više kvalitete i uslugu koja je po nekim svojim obilježjima superiorna u odnosu na uslugu konkurencije. To je suština cjenovne konkurentnosti. Međutim, cjenovna konkurentnost se često koristi kao neki stručni eufemizam za jeftinoću. Ja sam se nagledao raznoraznih izvještaja, recimo jedan od najpoznatijih izvještaja je izvještaj kojeg svake dvije godine objavljuje Svjetski ekonomski forum, zove se Travel and Tourism Development Index, gdje se gleda cjenovna konkurentnost na vrlo simplificiran način, jesmo li jeftiniji ili skuplji od drugih destinacija, rekao je Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam.


- Pojam cjenovne konkurentnosti treba gledati kakav je odnos cijene i kvalitete. Ako mi za istu razinu cijena kao naša konkurencija isporučujemo bolju uslugu, onda mislim da možemo kazati da smo cjenovno konkurentni i mislim da je ministar kad je jučer govorio o tome da će cjenovna konkurentnost ovisiti, to bi bio glavni faktor uspjeha hrvatskog turizma u idućim godinama, da je mislio da za istu cijenu isporučujemo veću kvalitetu; dodanu vrijednost, a da nije mislio na to da budemo nužno jeftiniji po svaku cijenu od svih drugih, dodaje Krešić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!