Butković: Dovršetak koridora 5C važan za integraciju Hrvatske

06.10.2025.

19:57

Autor: A.D.H./Dnevnik/HRT

U Dnevniku HRT-a gostovao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je komentirao najvažnije aktualnosti iz područja prometne infrastrukture.

- Danas smo otvorili posljednjih pet kilometara koridora 5C kroz Hrvatsku. Sada je svih 88 kilometara završeno, izjavio je Butković, istaknuvši kako je riječ o projektu koji od 2012. do 2016. nije bio prioritet, ali je kasnije političkom odlukom odlučeno da se završi.


Ministar smatra kako je dovršetak ovog koridora posebno važan za integraciju Hrvatske prema središnjoj Europi.


- Bit će još značajniji kada se završi dio kroz Bosnu i Hercegovinu, jer je važan i za pristup Luci Ploče, rekao je.

Dodao je i da se cestarina neće naplaćivati na posljednjih pet kilometara novoizgrađene dionice, već će naplata završavati kao i dosad, do Belog Manastira.


- Ovih pet kilometara će biti izvan sustava naplate, kazao je.


Podsjetio je kako su obje cijevi tunela Učka obnovljene, a završetak dionice do Matulja očekuje se za manje od godinu dana.


- Time će se u cijelosti završiti Istarski Y, a Istarski X je u početnoj fazi, računamo kroz godinu i pol dana bi krenula i ona, kazao je ministar i naglasio kako se "radi u svim dijelovima Hrvatske".


Među ključnim projektima koje je naveo su tunel Kozjak i novi ulaz u Split, ali i otvaranje radova brze ceste prema Požegi, vrijedne oko 100 milijuna eura.


Novi sustav naplate cestarina


Govoreći o planiranom novom sustavu naplate cestarine, Butković je pojasnio kako se radi o beskontaktnom modelu koji će korisnicima omogućiti izbor - zadržavanje ENC-a ili automatsko očitavanje registarskih oznaka putem kamera.


- Bit će moguće nadoplatiti iznos putem aplikacije, interneta ili na prodajnim mjestima, najvjerojatnije na benzinskim postajama, rekao je.

Butković očekuje da bi mogao u potpunosti zaživjeti početkom 2027. godine.


Govoreći o stanju u željezničkoj infrastrukturi, ministar Oleg Butković ističe da je napravljeno mnogo, ali da dinamika još nije onakva kakvu žele.


- Kompletno smo obnovili dionice prigradski promet oko grada Zagreba, kazao je.


Najavio je i da će do kraja godine biti puštena u promet novoobnovljena dvokolosiječna pruga od Zagreba prema mađarskoj granici, na tzv. mediteranskom koridoru, gdje će vlakovi prometovati brzinom od 160 km/h.

Istaknuo je kako je krenuo "investicijski ciklus".


Realizacija bi trebala biti brža


Ipak, priznao je da bi realizacija trebala biti brža.


- Najveći problem su žalbeni postupci i javna nabava, na što često nemamo utjecaj, istaknuo je i dodao kako je frustrirajuće kada je novac osiguran, a projekti kasne.


- Što se tiče Luke Rijeka, promet je 11% veći u Luci Rijeka, 18% samo kontejnerski veći ove godine. Došao je novi brod 10. rujna na novootvoreni terminal, dodao je.


- Što se tiče pruge, radimo modele kako bismo cijeli projekt i cijelu izgradnju nizinske pruge malo ubrzali po modelu "design and build". Tako da imamo nekoliko varijanti i to sve skupa trebamo ubrzati, kazao je ministar Butković.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!