U SAD-u se još od 1952. obilježava početak blagdanske kupnje. Na taj dan uobičajena su kampiranja ispred trgovina, a popusti znaju biti i do 90 posto.
Crni petak zapravo je uvod u blagdansko kupovanje, a Hrvati su sve rastrošniji. Samo lani u prosincu potrošili smo 13 i pol milijardi kuna.
Trošenje, gužvu i produljeno radno vrijeme pojedinih trgovina do 22 sata očito možemo očekivati sve do nedjelje.
Amerikanci su već ranom zorom pohrlili u trgovine. Potrošačko ludilo i grabež u Alabami su čak odnijeli jedan život, a bilo je i ranjenih. Na Crni petak Amerikanci vrtoglavo troše, prosječno barem tisuću dolara. Trgovci su prezadovoljni. Unatoč troškovima zapošljavanja stotina tisuća pomoćnih radnika, zarada je fantastična. U Hrvatskoj ipak druga priča. No prema procjenama HGK, ove godine potrošit će se oko 500 milijuna kuna.
U SAD-u se još od 1952. obilježava početak blagdanskih kupnji. Na taj dan uobičajena su kampiranja ispred trgovina, a popusti znaju biti i do 90 posto.
- Spremni za crni petak? Pazite, 13% Hrvata uhvaćeno u zamku!
- Jeste li upoznati s prijevarama na internetu?- Hoće li i u Hrvatskoj na "crni petak" popusti biti do 90 posto? HGK procjenjuje promet na "crni petak" na 500 milijuna kuna
Hrvatska gospodarska komora (HGK) procjenjuje da će tijekom "crnog petka" i cijelog tog tjedna, tijekom kojeg trgovci uvode sniženja na svoje proizvode od 20 do 70 posto, građani potrošiti oko 500 milijuna kuna.
Napominju da su posebni oblici prodaje u Hrvatskoj regulirani Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pitanja te pravila provođenja prodaje na taj način. Kad je riječ o tim oblicima prodaje, nema propisanih raspona sniženja, no nužno je držati se dobre trgovačke prakse i ostalih pozitivnih zakonskih propisa, navode još u HGK.
Prodaja po promotivnim cijenama u sklopu "crnog petka" potekla je s američkog tržišta. I u Hrvatskoj posljednjih nekoliko godina sve više trgovaca slijedi tu praksu. Neki imaju i promotivnu prodaju cijeli tjedan - tzv. Black Week.
U SAD-u bi, prema procjeni tvrtke Adobe, koja prati i analizira online prodaju, ove godine vrijednost online prodaje na "crni petak" mogla dosegnuti 5,9 milijardi dolara ili 15 posto više nego lani, a na "cyber" ponedjeljak 7,8 milijardi dolara ili 17,6 posto više.
Internet Retailer, tvrtka koja objavljuje analize o e-trgovini, procjenjuje da će online prodaja u tom razdoblju (od petka do ponedjeljka) u SAD-u iznositi 21,6 milijardi dolara, za otprilike četvrtinu više nego lani, procjenjuju u Adobeu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!