Hrvatski turistički djelatnici na jednom od vodećih svjetskih sajmova

04.11.2025.

Zadnja izmjena 19:30

Autor: Silvana Skočajić/A.D.H./M.M./Dnevnik/HRT/Hina

video thumb

Hrvatski turistički djelatnici i ove se godine predstavljaju u Londonu, na jednom od vodećih turističkih sajmova u svijetu. Njegovo 45. izdanje okupilo je čak 5 tisuća izlagača iz više od 180 zemalja.

Turistička ponuda 180 zemalja na jednom mjestu. 


Sajam turizma u Londonu okupio je 5 tisuća izlagača koji predstavlja najbolje što njihove države nude. Među njima je i Hrvatska. 


Glavna tema - kakva će biti sljedeća turistička godina.


- Možemo očekivati 2026. na razini 2025. Ono što nas veseli to su upiti za pred i posezonu, a ono što rastužuej da bi visoka sezona moga biti upitna, kaže Tomislav Fain, direktor Hrvatske udruge putničkih agencija.


- Očekujemo dobru sezonu, malo se bune oko naših cijena, mi se s druge strane borimo i kažemo da će se to pomalo već u 2026., a sigurno u 2027. iznivelirat kao što je to bilo i u drugim zemljama kad su uveli euro, kaže Katarina Hauptfeld, direktorica putničke agencije Katarina line.

Nositelj hrvatskog sudjelovanja na londonskom WTM-u (World Travel Market) je Hrvatska turistička zajednica (HTZ), na čijem se izlagačkom prostoru predstavlja još 30-ak turističkih zajednica i tvrtki, čiji će predstavnici u izravnim kontaktima s poslovnim partnerima s britanskog tržišta i drugima iz svijeta dogovarati suradnje.

Odlična pozicija Hrvatske na britanskom turističkom tržištu


Turističko tržište Ujedinjenog Kraljevstva (UK) jedno je od najjačih u svijetu, a važno je i za hrvatski turizam, u kojemu su ove godine u deset mjeseci britanski turisti s 825 tisuća dolazaka u plusu od 1 posto u odnosu na isto lanjsko vrijeme, a njihovih 4,1 milijun noćenja rast je od 2 posto, čime su na 6. mjestu među stranim noćenjima.


Njihovi turisti poznati su kao dobri potrošači, a vezani su za aviopromet, pa će se u razgovorima s partnerima s tog tržišta, osim o sadržajima putovanja, razgovarati i o aviolinijama, koje su za to tržište prema Hrvatskoj te drugim zemljama u svijetu među najvažnijim prometnim vezama.


- Hrvatska je odlično pozicionirana na tržištu UK-a, što potvrđuje i šesto mjesto njihovih turista među stranim noćenjima ove godine, kao i to što putuju cijele godine, vole i traže kvalitetu ponude te raznovrsnost proizvoda i usluga, gostoprimstvo, autentična iskustva i omjer vrijednosti za novac. Hrvatsku smatraju pogodnom i za putovanja različitih generacija, ističu iz HTZ-a.


Iako Britanci najviše posjećuju jug Hrvatske, raste broj i u Zagrebu 


Iako Britanci najviše posjećuju jug Hrvatske, raste njihov broj i u Zagrebu pa se za kraj godine organizira posebna promidžba.


- Kreće kampanja u Londonu u podzemnoj željeznici na njihovim stanicama 40 stanica će imati kapanju o zagrebačkom Adventu, kaže Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.


Očekuje se da će iduće godine britansko gospodarstvo stagnirati, stoga bi velik uspjeh bio ponoviti ovogodišnje rezultate - 825 tisuća dolazaka i više od četiri milijuna noćenja.


- Upravo zbog toga je iznimno važno da pokažemo s cjenovnom konkurentnošću jedna novi iskorak i ovim putem pozivam da se posebno obrati pozornost na mjesec srpanj gdje će trebati posebni paketima i cijenama zadržati brojke koje smo imali ove godine, rekao je Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.


Interes za dolazak raste i u predsezoni i posezoni, a potaknut će ga nesumnjivo i dogovorene nove linije s trećim po veličini avioprijevoznikom u Velikoj Britaniji. 


Na sajmu sudjeluju i ministar turizma i sporta Tonči Glavina, koji će kao i direktor HTZ-a Kristjan Staničić razgovarati s partnerima, avioprijevoznicima, touroperatorima i drugima o unapređenju suradnje za 2026. i godine koje slijede, sresti se i s ministrima i udruženjima iz drugih zemalja.


Prema trendovima s britanskog tržišta, njihovi turisti bez obzira na inflaciju i poraste cijena i dalje žele putovati, a uz odredišta u vlastitoj zemlji veoma ih zanimaju i ona izvan zemlje za kratka city break, avanturistička i putovanja vezana za prirodne ljepote, a žele i u nove destinacije, pri čemu im je važna sigurnost i stanje u zemlji u kojoj žele provesti odmor.


U svemu tome Hrvatska, dodaju iz HTZ-a, ima svojih prednosti jer se smatra sigurnom i prijateljskom zemljom te odredištem koje daje kvalitetnu uslugu za novac, autentičnost, iskustvo i održivost, ali i mogućnosti za luksuznije odmore te otkrivanje lokacija gdje su snimani poznati filmovi ili serije, što sve turisti iz UK-a i traže. Mnogi mediji, ali i turistički profesionalci u istraživanjima odredišta gdje će Britanci rado putovati u 2026. spominju i porast želja za putovanjima u neistražene destinacije, pri čemu iz Hrvatske spominju primjer otoka Visa.


Očekuje se da će britanski turisti u 2026. više putovati u egzotične i daleke destinacije, poput SAD-a, Japana, Maldiva i Tajlanda, ali im je Europa, posebice tzv. mediteranski klasici, i dalje najtraženije odredište (Španjolska, Grčka, Italija, Portugal, Hrvatska, Albanija i dr.).

Sve jači utjecaj novih tehnologija


Prema turističkim trendovima iz UK-a, ali i globalno, ističe se sve veći utjecaj novih tehnologija na promjenu ponašanja i potražnju turista, posebice umjetne inteligencije (AI), o čemu će biti razgovora i na mnogim predavanjima na WTM-u London, uz poruke da su brojke i rast u turizmu važni i poželjni, ali da taj rast treba pretvoriti u održiv uz digitalnu transformaciju i zelenu tranziciju što sve više utječe na planiranje i strategije u turizmu.

Nove tehnologije "preuzimaju" veliki udio u svjetskom turizmu, posebice u rezervacijama i prodaji, kontaktima s partnerima i turistima kupcima te drugima. Videosadržaji sve su važniji u procesu donošenja odluka putnika, kao i podaci i zaštita, što su teme koje su na ovogodišnjem WTM-u London objedinjene zajedničkim nazivnikom "Preispitivanje putovanja u svijetu koji se mijenja" u sklopu kojeg će sudionici podijeliti saznanja o tome kako se putovanja i turizam razvijaju.

Uz to, nastavlja se i veliki utjecaj i rasta cijena hotela, prijevoza i drugih usluga na turističku potražnju, a sve će to, kao i primjena i razrada održivih politika, biti teme razgovora mnogih ministara i drugih turističkih dužnosnika na tradicionalnom ministarskom summitu u sklopu WTM-a u suradnji sa svjetskom turističkom organizacijom UN Tourism.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!