HUT: Važno se za 2023. već sada pripremati i nastaviti investicije u turizmu

19.08.2022.

15:50

Autor: V.G./Hina/HRT

Važno se za turističku 2023. već sada pripremati

Važno se za turističku 2023. već sada pripremati

Foto: Goran Kovacic / PIXSELL

Trenutno stanje rezervacija u turističkim kompanijama za posezonupotvrđuje uspješnost ove turističke godine, a da se to ponovi i iduće goidne važno je da pripreme krenu već sada te da se nastavi s investicijama, poručuju iz Hrvatske udruge turizma (HUT).

U svom najnovijem biltenu HUT ocjenjuje da ova turistička godina protječe u skladu s optimističnim očekivanjima, unatoč svim izazovima. Direktor HUT-a Veljko Ostojić naglašava da hotelijeri nakon uspješne glavne sezone očekuju i uspješnu posezonu, što pokazuje trenutno stanje rezervacija.

Turizam ove godine djeluje i kao snažan poticaj domaćem gospodarstvu i kao stabilizator negativnih ekonomskih kretanja u okruženju, a ako to želi ostvariti i iduće godine, koja će biti puno izazovnija od tekuće, sektor s pripremama za 2023. mora početi već sada i imati nekoliko scenarija, poručuje.

Scenariji će ovisiti o sigurnosnim, gospodarskim, zdravstvenim i drugim kretanjima na tržištima, kao i izazovima koji nas očekuju, među kojima su i cijene energenata, ostali troškovi poslovanja te tržišta rada, s još uvijek neriješenim pitanjima zakonodavnog okvira funkcioniranja i razvoja.

- Iako su krize proteklih godina pokazale da se Europljani teško odriču godišnjih odmora i da Hrvatska ima komparativnu prednost kao najbliži i najsigurniji Mediteran, moramo osigurati nastavak investicijskog ciklusa, jer jedino tako možemo biti konkurentni i nastaviti biti snažan motor domaćeg gospodarstva, poručio je Ostojić.

Podsjeća pritom da je HNB povećao procjene ukupnih prihoda od turizma ove godine na 11,3 milijarde eura, nakon lanjskih 9,1 milijardu eura, a to je i za 800 milijuna eura više nego u rekordnoj 2019.

S obzirom na očekivani snažan turistički promet i u posezoni, analitičari procjenjuju da će turistički prihod premašiti i 12 milijardi eura, dodaje Ostojić.

Investicije hotelijera u tijeku

Iz HUT-a u ovotjednom biltenu predstavljaju i nekoliko investicija u turizmu koje su ove godine u tijeku, završavaju ili počinju, među kojima se ističe zadarska turistička kompanija Turisthotel, koja 40 godina svog postojanja obilježava i najavama novih investicija u podizanje kvalitete postojećih i gradnju novih objekata i sadržaja u svom Zaton Holiday Resortu te u izgradnju hotela u zadarskoj gradskoj jezgri. Planiraju i hostel Boutique Forum u Zadru prenamijeniti u hotel te ulagati u višenamjenski poslovni prostor.

Grupacija Adriatic Tourist Resorts (ATR, u vlasništvu Prime Tourist Resortsa iz Bratislave) najavljuje investiciju od 40 milijuna eura u turističko naselje na Ugljanu. Nakon ove sezone planira krenuti s radovima, da bi novo naselje s četiri zvjezdice i novim sadržajima bilo gotovo do kraja 2025.

Iz Komiže na Visu najavljuju početak gradnje hotela s pet zvjezdica na mjestu dosadašnjeg hotela Biševo (s dvije zvjezdice), i šetnicu uz more, s investicijom od 52 milijuna eura. Tim će hotelom prvi put u Hrvatskoj upravljati Marriottov lifestyle brend Autograph Collection. Investiciju pokreću društvo Modra špilja s većinskim dioničarom mirovinskim fondovima PBZ Croatia osiguranje.

Istodobno, u Splitu se krajem 2022. u novom Dalmatia Toweru planira otvorenje prvog Marriotovog hotela, s 214 smještajnih jedinica na visokim katovima, od 17. do 27., za koji se očekuje da će obogatiti i kongresnu ponudu Splita.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!